برقراری عدالت اجتماعی هدف جشن عاطفه‌هاست
کد خبر: 3837984
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

برقراری عدالت اجتماعی هدف جشن عاطفه‌هاست

گروه اجتماعی‌‌ ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: عدالت اجتماعی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و شکستن زنجیره فقر، هدف از برگزاری جشن عاطفه‌هاست.

عدالت اجتماعی هدف جشن عاطفه‌ها استعلی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید براینکه توجه به مسائل اجتماعی یکی از نیاز‌های امروز جامعه است، بیان کرد: اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق، فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم، به این دلیل است که ما زیاد به مسائل اجتماعی نپرداخته‌ایم؛ لذا نیاز است تمامی ما مخصوصاً اصحاب رسانه به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر همه ما زکات خود را پرداخت کنیم چیزی به‌عنوان فقیر نخواهیم داشت و زکات قلم رساندن پیام و صدای مسئولان و پیگیری مشکلات آنان است

وی با بیان اینکه در مشارکت عمومی به‌دنبال درمان قطعی فقر و ایجاد عدالت در جامعه هستیم، ابراز کرد: در دفاع مقدس با ایثارگری و نثار جان، دشمن را از کشور بیرون کردیم و امروز در بحث مبارزه با فقر هم نیاز به ایثارگری و انجام تکلیف داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان بیان کرد: باید زنجیره فقر شکسته شود و دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند. در استان هرمزگان با کمک خیران و مسئولان در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته اکنون بحث ما در رده‌های بالای تحصیل است که باید مردم در این راه به‌دنبال عدالت اجتماعی باشند.

الهیاری بیان کرد: بحث کنکور زنگ خطر است، زیرا افرادی نفرات برتر می‌شوند که در دوره‌ها و مدارس خاص دوره‌هایی را گذرانده‌اند و افرادی که در روستا‌ها و در مناطق محروم زندگی می‌کنند ازاین امکانات محروم هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از اهداف جشن عاطفه‌ها ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برای استعداد‌های برتر در خانواده‌های محروم است. در حال حاظر حدود ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های خوب پزشکی، مهندسی و ... مشغول به تحصیل هستند که البته عدد خوبی نیست؛ چراکه ۲۱ هزار دانش‌آموز در استان هرمزگان تحت پوشش داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان بیان کرد: جشن عاطفه‌ها تبدیل به یک پویش عمومی شده و روز پنجشنبه و جمعه، هفتم و هشتم شهریورماه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

الهیاری با بیان اینکه کمک‌های کوچک به خدمات بزرگی تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: با اپلیکیشن ناب که یک ایده استانی است در سراسرکشور کمک‌های نقدی خود را می‌توانیم به نیازمندان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن ناب یکی از راه‌های مشارکت در جشن عاطفه‌هاست، افزود: مردم می‌توانند هدایای نقدی خود را با تماس با تلفن گویای ۳۲۸۸ و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان ارسال کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان مردم به جشن عاطفه‌ها کمک کردند که لازم است یادآور شوم بیشتر بسته‌های تحصیلی بود که توانستیم به تمام دانش‌آموزان تحت پوشش بسته تحصیلی بدهیم. برآورد ما این است که هر دانش‌آموز یک‌میلیون تومان برای تحصیل نیاز دارد در حالی که کمیته امداد مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به خانواده‌ها بر اساس تعداد دانش‌آموزان اعطا می‎کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل صندوق‌های صدقات ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم که این مبلغ عدد قابل توجهی نیست؛ چرا که در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نظام و دولت به فقرا کمک کردند و امسال این عدد به ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا داده می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: سال گذشته در زمینه دانش‌آموزی؛ ۵ میلیارد، دانشجویی ۴ میلیارد، درمان خانواده‌ها ۲۵ میلیارد، مسکن فقرا ۱۸ میلیارد، اشتغال ۸۵ میلیارد و در زمینه معیشت ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

الهیاری ابراز کرد: به‌صورت کلی ۸۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در هرمزگان هستند که به خانواده‌های یک نفره مبلغ ۱۶۱ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۲۷۵ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۴۶۴ هزار تومان و برای خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۵۱۶ هزار تومان به‌طور کلی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد که از این رقم، در طرح اکرام ایتام ۲۲ میلیارد تومان، زکات ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل صدقات ۴ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در پایان گفت: شعار جشن عاطفه‌ها «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» است و امسال ۱۲۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

captcha