اجرای ۱۳۰۰ برنامه همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور
کد خبر: 3837792
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

اجرای ۱۳۰۰ برنامه همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) گفت: طی دهه کرامت حدود هزار و ۳۰۰ برنامه در سراسر کشور اجرا شده و ۲۱۵ برنامه نیز فقط در استان تهران دنبال شده است.

اجرای 1300 برنامه در دهه کرامت در سراسر کشوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) شامگاه دوشنبه، 4 شهریورماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مردمی کرامت و آیین تجلیل از خادمان سفیران کریمه که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت امسال مردمی‌تر از سال گذشته در قالب جشنواره مردمی کرامت دنبال شده است، گفت: امسال ۳۹۶ جشن ویژه دختران با عنوان دختران آفتاب در سراسر کشور برگزار شده است.
 
وی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۸۷۲ مسجد و ۱۷۳ بوستان شهری یاد کرد و افزود: به هر میزانی که تلاش استکبار جهانی برای تهاجم فرهنگی به مردم ایران بیشتر می‌شود، این مردم نیز تلاش بیشتری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌کنند که نمونه این تلاش‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی در دهه کرامت است.
 
معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) یادآوری کرد: سال گذشته جشن‌های مردمی دهه کرامت در ۱۱ استان برگزار شد؛ اما امسال این برنامه‌ها در 31 استان کشور دنبال شده است.
 
وی از مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برنامه‌های دهه کرامت یاد کرد و گفت: به‌عنوان نمونه در استان قم شهرداری و استانداری مشارکت مطلوبی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت داشته‌اند.
 
احمدی با بیان اینکه سفیران کریمه صحن‌های معنوی حرم مطهر را گسترش می‌دهند، بیان کرد: به هر میزانی که دل مردم بیشتر با صحن‌های معنوی آستان مقدس گره بخورد اهداف معنوی در نظام اسلامی زودتر محقق خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه سفیران کریمه به ۲۰ استان و ۸۷ شهرستان اعزام شدند، گفت: فقط استان تهران میزبان ۳۰ گروه از سفیران کریمه بوده است و در مجموع ۵۰ مداح، ۵۰ سخنران و ۱۰۸ خادم در قالب سفیران کریمه به استان‌های مختلف اعزام شده‌اند.
 
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: طی دهه کرامت هزار و ۲۹۳ برنامه در سراسر کشور اجرا شده و ۲۱۵ برنامه نیز فقط در استان تهران دنبال شده است.
 
وی دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه، غبارروبی شهدا، عیادت از بیماران، حضور در جشن‌های دهه کرامت، زندان‌ها و مراکز اصلاح تربیت را از جمله برنامه‌های سفیران کریمه در استان‌های مختلف دانست و گفت: به برکت حضور سفیران کریمه در استان‌های مختلف، ۱۲۰ میلیون تومان برای عمل جراحی یک فرد نیازمند، ۲۰۰ میلیون تومان برای ایجاد پایگاه سلامت و ۲۵ میلیون تومان برای زائر اولی‌ها جمع‌آوری شده است.
 
احمدی بیان کرد: در یکی از استان‌ها با حضور سفیران کریمه کارخانه‌ای افتتاح شد که در آن بیش از ۳۰۰ بانوی بدسرپرست و بدون سرپرست به کار مشغول شده‌اند.
 
پایان پیام
captcha