افزایش سرانه مطالعه در فارس با انتخاب پایتخت كتاب ایران
کد خبر: 3837393
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

افزایش سرانه مطالعه در فارس با انتخاب پایتخت كتاب ایران

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در راستای ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه در این استان را نتیجه انتخاب پایتخت كتاب ایران دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 3 شهریورماه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت گفت: با توجه به اینکه عرصه فرهنگ و هنر حوزه برنامه‌ریزی، نظارتی و نرم‌افزاری است ۹ کلان‌برنامه‌ مدنظر دولت را که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است، برای اجرایی و عملیاتی شدن دنبال کرده‌ایم.
وی، فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را در استان فارس از دستاورد‌های مهم دولت تدبیر و امید دانست که با انتخاب پایتختی کتاب طی سال‌های گذشته رونقی فراوان یافت است.
سهرابی بیان كرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جام باشگاه‌های کتابخوانی را راه‌اندازی کرد، نشست‌های کتابخوان را گسترش داد و همه شهرستان‌ها را فعال و ترغیب کرد که در این حوزه فعالیت کنند.
مدیركل ارشاد فارس با اشاره به احیای جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان در فارس پس از ۲۰ سال، این رویداد هنری را یکی از برجسته‌ترین رویداد‌ها در عرصه سینمایی دانست که باعث ایجاد شوق و شور در میان هنرمندان شده است و اختتامیه آن با حضور ۱۱ استان در آذرماه جاری برگزار می‌شود.
وی همچنین به تدوین سند چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر فارس با نام «فرنامک» اشاره کرد و گفت: این سند در قالب کتابی آماده شده است و به‌مثابه نقشه راه فرهنگی و هنری استان فارس تا پایان دولت تدبیر و امید براساس سیاست‌ها و اسناد بالادستی تهیه و تنظیم شده است که در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته و به‌زودی رونمایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha