جشنواره مریوان به عنوان مرجع تمامی تئاترهای خیابانی کشور انتخاب شد
کد خبر: 3837367
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

جشنواره مریوان به عنوان مرجع تمامی تئاترهای خیابانی کشور انتخاب شد

گروه فرهنگی- رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور گفت: ما سعی کرده‌ایم که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک جشنواره مادر در کشور معرفی شود که خوشبختانه این مهم محقق شده و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک مرجع برای تمامی تئاترهای خیابانی کشور انتخاب شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان خلیلیان، رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: امسال سعی کردیم که جشنواره تئاتر خیابانی را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و بهترین و بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی کشور شود.
وی افزود: در این راستا برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به جشنواره فجر معرفی نمی‌شوند و همه کارهای خیابانی کشور به این جشنواره راه می‌یابند.
رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور عنوان کرد: امسال در جشنواره مریوان در بخش بین‌الملل بیشترین حضور گروه‌های خارجی با 11 کشور را داریم و کارگاه‌های آموزشی کشورهای خارجی هم برگزار می‌شود.
وی در ادامه در مورد اعتبارات این جشنواره بیان کرد: امسال در جلسه شورای سیاست‌گذاری قرار شد که بیشترین بودجه به جشنواره اختصاص یابد که یک میلیارد و 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
خلیلیان ادامه داد: 500 میلیون تومان در اداره کل هنرهای نمایشی مصوب شده که به جشنواره کمک شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول تحقق مابقی مبلغ در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر تخصیص این اعتبار به جشنواره، اعلام کرد: اداره کل هنرهای نمایشی سهم تخصیص یافته را تأمین کرده است و می‌طلبد که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کردستان و استانداری مابقی بودجه تعهدی را تأمین کنند.
رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور با اشاره به اینکه هیچ بدهی از دوره‌های پیشین جشنواره باقی نمانده است، افزود: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره‌ای شناخته شده در دنیاست که در این راستا می‌طلبد نمایندگان، استانداری و اسپانسرهای بخش خصوصی حمایت‌های مادی و معنوی خود را از جشنواره لحاظ کنند.
خلیلیان در پایان یادآور شد: ما سعی کرده‌ایم که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک جشنواره مادر در کشور معرفی شود که خوشبختانه این مهم محقق شده و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک مرجع برای تمامی تئاترهای خیابانی کشور انتخاب شده است.
یادآور می‌شود؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از یکم الی پنجم شهریورماه جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی ۱۷ استان کشور و ۱۱ کشور در پایتخت تئاتر خیابانی کشور (مریوان) در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha