دارالقرآن‌ها در مناطق تلفیقی تقویت شوند
کد خبر: 3837126
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

دارالقرآن‌ها در مناطق تلفیقی تقویت شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدرس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز و داور مسابقات قرآن خواستار تقویت دارالقرآن‌های مناطق محروم به ویژه مناطق تلفیقی در نقاط مختلف كشور شد.

به گزارش ایكنا از فارس، زهره معارف، مدرس دانشگاه و داور مسابقات قرآن كریم امروز، 2 شهریورماه در نشست فعالان قرآنی فارس، خواستار توجه به تزریق نیروهای نخبه قرآنی و مخلص با روحیه جهادی در سازمان دارالقرآن شد و گفت: از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم كه در عرصه‌های مختلف قرآنی و تبلیغی نقش بیشتری ایفا كند و حضور كنونی این سازمان اقناع كننده نیست.
وی با تأكید بر لزوم تقویت جایگاه بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی کشور و در نظر گرفتن واحد خواهران در چارت سازمانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، سازمانی است كه سکان‌دار مبارزه با تهاجم فرهنگی و متولی امور فرهنگی کشور است و تمام کشور از آن توقع دارند ولی جایگاهی برای بانوان در این اداره فرهنگی تعریف نشده است.
معارف همچنین خواستار تقویت و پشتیبانی سازمان تبلیغات از ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و مناطق محروم به ویژه مناطق تلفیقی دراستان‌های مختلف كشور شد و گفت: باید دارالقرآن‌ها در مناطق تلفیقی تقویت شوند و دارالقرآن‌های موفق روستایی هم مورد تشویق قرار گیرند.
این داور مسابقات قرآن، عملكرد دارالقرآن را تاكنون بسیار مثبت و كاربردی ارزیابی كرد و گفت: كارگاه سبك زندگی قرآنی یكی از كارهای دارالقرآن بوده است كه در نقاط دورافتاده هم اجرایی شده و باعث پایین آمدن آمار طلاق شده است.
وی بر لزوم افزایش بودجه سازمان دارالقرآن به خصوص برای مناطق محروم تأكید كرد و گفت: عدالت بودجه‌ای برای مناطق محروم رعایت شود ضمن اینكه بودجه‌ای كه برای مناطق محروم اختصاص داده می‌شود با بقیه استان‌ها متفاوت باشد.
لزوم تقویت ارتباط تنگاتنگ سازمان تبلیغات اسلامی با حوزه و دانشگاه، رفع مشكل بیمه فعالان قرآنی و لزوم تشكیل اتاق فكر متشكل از تمام نخبگان استان‌ها از دیگر مواردی بود كه معارف بر آن‌ها تأكید كرد.
انتهای پیام

captcha