اعزام 150 هزار زائر اولی به حرم امام رئوف/ تلاش برای ایجاد 170 هزار شغل در كشور
کد خبر: 3836791
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

اعزام 150 هزار زائر اولی به حرم امام رئوف/ تلاش برای ایجاد 170 هزار شغل در كشور

گروه اجتماعی ـ رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور از اعزام 150 هزار مددجوی تحت پوشش این سازمان در كشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این اعزام‌ها در قالب اردوهای «شوق زیارت» انجام می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمرتضی بختیاری، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور امروز، 31 مردادماه در جمع خبرنگاران در شیراز از اعزام 150 هزار مددجوی تحت پوشش این سازمان تا پایان امسال به مشهد مقدس خبر داد و گفت: تاكنون 10 هزار نفر از سراسر كشور به اردوهای «شوق زیارت» ویژه مددجویان تحت پوشش كمیته امداد اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به آمار استان فارس افزود: در استان فارس تاكنون 2 هزار و 200 نفر از ابتدای امسال به این اردوها اعزام شده‌اند كه امروز نیز 600 نفر از زائران اولی راهی حرم شمس‌الشموس شدند.

اهدای 400 واحد مسكونی به مددجویان
بختیاری همچنین گفت: امروز 400 واحد مسكونی در فارس در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار می‌گیرد كه این واحدهای مسكونی از محل جمع‌آوری كمك‌های مردمی و خیران تأمین شده‌اند.
وی با بیان اینكه خیران در توسعه امور كمیته امداد مشاركت فعال دارند، گفت: سال قبل بیش از 3 هزار واحد مسكونی تقدیم به مددجویان شده است.
رئیس كمیته امداد كشور با تصریح اینكه علاوه بر این‌ها یك هزار جهیزیه كه با كمك خیران تأمین شده است، امروز در فارس توزیع می‌شود، گفت: هر جهیزیه به قیمت 12 میلیون تومان برای مددجویان كمیته امداد مهیا شده است كه واجدان شرایط تقدیم خواهد شد.

تلاش برای ایجاد 170 هزار شغل در كشور
بختیاری در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایكنا درباره برنامه‌های اشتغالزایی این سازمان نیز گفت: برنامه‌ریزی ایجاد 170 هزار اشتغال در سطح كشور را داریم.
وی ادامه داد: در تبصره 16 قانون بودجه امسال و ماده 83 برنامه 5 ساله ششم تكلیف شده است كه كمیته امداد و بهزیستی سالانه باید 100 هزار اشتغال ایجاد كنند كه از این رقم 70 هزار مربوط به كمیته امداد و 30 هزار مربوط به بهزیستی است. در سال 96 كه سال اول اجرای این برنامه بود كمیته امداد در سراسر كشور 170 هزار شغل، در سال دوم یعنی 97 كمیته امداد 143 هزار اشتغال ایجاد كرد و امسال كه سال سوم است پیش‌بینی می‌كنیم بیش از 170 هزار اشتغال ایجاد كنیم.
رئیس كمیته امداد كشور گفت: در استان فارس در سال قبل 11 هزار شغل با اعطای تسهیلات بیش از 200 میلیارد تومان ایجاد شد كه امسال باید حدود 20 هزار شغل ایجاد شود.

آخرین وضعیت استان‌های سیل‌زده
بختیاری در پایان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایكنا درباره آخرین وضعیت كمك به استان‌های سیل‌زده گفت: در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان فعالیت‌هایی برای سیل‌زدگان در حال انجام داریم كه در خوزستان 700 خانه را تا پایان امسال تحویل خواهیم داد و تعمیرات 1900 خانه هم تا پایان شهریور انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha