جشنواره ملی شعر «غدیر» شاعران سراسر كشور را فرامی‌خواند
کد خبر: 3835740
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

جشنواره ملی شعر «غدیر» شاعران سراسر كشور را فرامی‌خواند

گروه فرهنگی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعلام فراخوان جشنواره ملی شعر «غدیر» خبر داد و از شاعران سراسر كشور درخواست كرد تا در این جشنواره شركت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته، 26 مردادماه در مراسم افتتاحیه برنامه‌های غدیری این استان گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام دهه ولایت و امامت برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح شیراز و استان فارس اجرا می‌شود.

وی افزود:‌ این برنامه‌ها شامل برپایی جشن‌های شادی مردم در محلات مختلف، برپایی نمایشگاه‌های متعدد، اجرای نمایش‌های خیابانی در تمام نقاط شهر طی 10 روز بود.

سهرابی با بیان اینكه بیش از 800 برنامه فرهنگی،‌ هنری و مذهبی طی این ایام در سطح استان فارس در حال اجرا هستند، گفت: از امشب و با رونمایی پوستر جشنواره ملی شعر غدیر، این جشنواره بعد از وقفه چندین سال كار خود را آغاز كرد كه از امشب فراخوان آن اعلام شده است كه اين جشنواره با همكاري جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا مراسم اختتامیه این جشنواره ملی را در سال آینده با حضور شاعران سراسر كشور برپا كنیم، گفت: درخواست می‌شود كه دبیرخانه دائمی این جشنواره به استان فارس اختصاص داده شود تا بتوانیم هم از این جشنواره حمایت كامل كرده و هم در شیراز نهادینه شود.

مدیركل ارشاد فارس همچنین به رونمایی كتاب «بر كرانه غدیر» نیز در این مراسم اشاره كرد و گفت: این كتاب شامل كتابت خطبه غدیر به دو زبان عربی و فارسی و در خط نسخ، نستعلیق است كه از سوی اینجانب و دو تن از خوشنویسان برجسته استان نوشته و تدوین شده است.

وی ادامه داد:‌ در این كتاب خط نستعلیق توسط پناهی و خط نسخ از سوی مردم همایونی به رشته تحریر درآمده است كه حدود 30 اثر آن به‌صورت نمایشگاه ابتدا در بنیاد بین‌المللی غدیر فارس به نمایش گذاشته شده و بعد از آن به كتابخانه ملی فارس منتقل داده خواهد شد كه نمایشگاه آن به مدت یك هفته برپاست.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از كتاب «بر كرانه غدیر» و پوستر جشنواره ملی شعر «غدیر» از تعدادی فعالان عرصه نماز و حافظان قرآن كریم تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha