آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از محل موقوفات فارس
کد خبر: 3835463
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
همزمان با عيد غدير صورت می‌گيرد؛

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از محل موقوفات فارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف فارس از آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر‌عمد اين استان در روز عید غدیرخم خبر داد و گفت: از محل موقوفات استان فارس مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 26 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران برای کنترل و کاهش آسیب‌های جامعه تلاش‌هایی آغاز شده است.

وی افزود: در این زمینه و با تأسیس مرکز امور خیریه، به مناسبت عید سعید غدیرخم و با هدف دستگیری از زندانیان نیازمند و بازگرداندن آرامش و امنیت به خانواده آنان در نظر است که تعدادی از زندانیان جرائم  غیرعمد با شرایط خاص در این عید آزاد شوند.

مدیرکل اوقاف فارس گفت: در این راستا، جلسه‌ای با سازمان امور زندان‌ها برای معرفی زندانیان مشمول شرایط خاص تشکیل شد و سازمان امور زندان‌ها اسامی افراد مشمول طرح را در کل کشور احصاء و به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه از محل موقوفات استان فارس مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت آزادی زندانیان در‌نظر گرفته شده است، بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در روز عید سعید غدیر خم به آزاد سازی 16 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد اقدام می‌كند.

وی با بیان اینکه اقدام برای آزادی زندانیان نیازمند علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث ایجاد مودت و محبت اهل‌بیت(ع) در بین خانواده‌ها می‌شود، گفت: شماره‌ حساب‌هایی نیز برای مشارکت خیران نیک‌اندیش در این امر مهم اعلام شده است.

مدیركل اوقاف فارس افزود: شماره کارت 8001-8001-2313-6280 و شماره‌ حساب 14005279337 بانک مسکن و شماره شبای 540140040000014005279337 IR به نام سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از آزادی زندانیان غیر عمد آماده دریافت کمک‌های مردم نیکوکار ایران در این زمینه است.

انتهای پیام

captcha