جشنواره ملی تئاتر خیابانی کودک آغاز به کار کرد
کد خبر: 3834965
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
در شيراز؛

جشنواره ملی تئاتر خیابانی کودک آغاز به کار کرد

گروه فرهنگی ــ جشنواره ملی تئاتر خیابانی کودک با حضور ۱۵ گروه نمایشی برگزیده از نقاط مختلف كشور در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، جشنواره ملی تئاتر خیابانی کودک کار خود را با میزبانی شهر شیراز آغاز کرد و گروه‌های برگزیده به مدت چهار روز به رقابت می‌پردازند.

ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 23 مردادماه در افتتاحیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی کودک با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌های رویدادی و شاد در صورت استقبال مردمی در شیراز ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به فرصت محدود از زمان فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار، ۱۲۷ اثر از ۲۹ استان به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی افزود: از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۵ اثر در بخش رقابتی کودک از ۱۱ استان پذیرفته شده است و این آثار طی چهار روز در فضاهای عمومی شهر شیراز به ویژه در ۶ نقطه کلیدی به اجرا خواهند پرداخت.

گشتاسبی‌راد با اشاره به حضور داوران در روند اجرای این نمایش‌ها، گفت: 15 گروه نمایشی طی مدت چهار روز حداقل ۵۰ اجرا خواهند داشت.

در ادامه این برنامه نیز، لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ذهنِ پرسشگرِ کودکانِ امروزی، باید ها و نباید ها را بدون استدلال نمی‌پذیرد، گفت: شاید تنها زبان هنر است که می‌تواند این پیام‌ها را به‌صورت غیرمستقیم، نقش‌بندِ تار و پودِ ذهن فرزندانمان کند.

وی بیان كرد: شیراز مدعی عنوان شهر دوستدار کودک است و این به معنی آن نیست که آسیب‌هایِ اجتماعیِ حوزه کودک و نوجوان در شهر وجود ندارد، اما می‌توان گواهی داد که شیراز برای رسیدن به شاخصه‌های زندگیِ خوب و امن برای کودکان، برنامه‌ریزی کرده و ظرفیت‌های خود را در حوزه مدیریت شهری به کار گرفته است.

دودمان افزود: امسال برای توسعه فرهنگ شهروندی در حوزه کودک و نوجوان از هنرمندانِ هنرهای نمایشی یاری جستیم و تقریباً هنرمندان تمام کشور به دعوت ما پاسخ مثبت دادند تا در پایتخت فرهنگ و هنر ایران عزیز برگ زرین دیگری را برای کشور رقم بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حدود ۱۴۰ هنرمندِ تئاتر خیابانی از ۱۱ استان کشور به مدت پنج روز مهمان شیرازیانی هستند که هنر در کوی و برزن شهرشان نفس می‌کشد و حالا هنرهایِ نمایشیِ جوان، یادآور روزهای درخشان شیراز در عرصه تئاتر است.

وی با بیان اینکه شیراز همواره میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان بوده است، گفت: با افتخار به هنرمندانی که رنج سفر را در راهی مقدس یعنی خدمت به کودکان کشورمان، بر خود هموار کرده‌اند از صمیم قلب خوش‌آمد می‌گوییم و امیدواریم این راه تداوم داشته باشد.

یادآور می‌شود، داوران این جشنواره مریم سعادت، رضا فیاضی و بهرام شاه محمدلو هستند که در پایان برگزیدگان را معرفی خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha