مشارکت ۳۵۰۰۰ نفری دانش‌آموزان ناحیه ۳ شیراز در مسابقات قرآن
کد خبر: 3834963
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

مشارکت ۳۵۰۰۰ نفری دانش‌آموزان ناحیه ۳ شیراز در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز اعلام کرد که در سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، ۳۵ هزار نفر از دانش‌آموزان این ناحیه شرکت کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا مروتی، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز امروز، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته گفت: 35 هزار نفر از دانش‌آموزان این ناحیه در این دوره از مسابقات شركت كردند.

وی با یادآوری اینكه مرحله كشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان طی روزهای گذشته در نقاط مختلف كشورمان برگزار شد، گفت: هم دانش‌آموزان و فرهنگیان این ناحیه در این مرحله از مسابقات حائز رتبه‌های برگزیده شدند.

مروتی اظهار كرد: با وجود حضور بیش از 1000 دانش‌آموز و همکار فرهنگی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز، نمایندگان ناحیه 3 توانستند مقام‌های قابل توجهی را در این رشته کسب کنند. در این میان 13 نفر از ناحیه سه در مسابقات کشوری خوش درخشیدند که یک نفر همکار و 12 نفر دانش‌آموز ‌بین آنان دیده می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز ادامه داد: در رشته احکام یک رتبه سوم و یک رتبه پنجم داشتیم. در رشته نهج‌البلاغه رتبه چهارم کشور را کسب کردیم. در رشته قرائت رتبه پنجم کشور ‌و در رشته حفظ قرآن نیز رتبه پنجم کشوری به دست آمد.

وی بیان كرد: بر اساس سهمیه‌بندی استانی، 147 دانش‌آموز به مرحله مقدماتی استان راه یافتند که از این تعداد، 70 دختر و 78 پسر شرکت داشته‌اند و از این تعداد نیز 46 نفر پس از کسب رتبه مقدماتی استان، به مرحله نهایی راه یافته‌اند. ضمن اینکه 63 رتبه اول تا پنجم استان داشته‌ایم که شامل 26 پسر، 31 دختر و 6 نفر همکار فرهنگی بوده است.
انتهای پیام

captcha