احداث مركز فرهنگی سعدیه تا پایان امسال
کد خبر: 3834957
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
امیری به ایكنا خبر داد:

احداث مركز فرهنگی سعدیه تا پایان امسال

گروه اجتماعی ــ مدیركل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با اشاره به احداث مركز فرهنگی سعدی در جوار آرامگاه شیخ اجل، زمان اتمام این پروژه را پایان امسال اعلام كرد.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به پروژه‌های در دست احداث این اداره‌كل گفت: یكی از این پروژه‌ها احداث مركز فرهنگی سعدی در جوار آرامگاه شیخ اجل است كه پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی افزود: همچنین موزه تاریخی شهرستان نورآباد نیز در دست احداث داریم كه به یاری خدا این موزه هم در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیری درباره موزه باغ مشاهیر پشت آرامگاه حافظ نیز گفت: با توجه به گستردگی این پروژه، بازه زمانی 4 ساله برای احداث آن پیش‌بینی شده است كه تاكنون یك سال و نیم از آن گذشته و هنوز كارهای زیادی دارد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین با اشاره به مرمت مسجد تاریخ نو گفت: از آنجا كه این مسجد، یكی از مساجد مهم تاریخی استان فارس است، ظریف‌كاری زیادی برای كار مرمت آن باید انجام شود و از سوی دیگر نیز مرمت آن نیز كار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در گام نخست كار مرمت بر روی كاشی‌كاری‌های مسجد در حال انجام است كه از سال گذشته توسط اداره‌كل میراث فرهنگی آغاز شده است.

امیری یادآور شد: كار مرمت مسجد تاریخی نو شیراز پیمانكار انجام نمی‌دهد بلكه به صورت امانی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس انجام می‌شود زیرا ظریف‌كاری‌های زیادی دارد.
انتهای پیام

captcha