مؤسسه مهد قرآن ۴ هزار حافظ کل تربیت کرده است
کد خبر: 3834827
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

مؤسسه مهد قرآن ۴ هزار حافظ کل تربیت کرده است

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کتاب آسمانی را نجات بخش زندگی انسان ها دانست و گفت: این موسسه تاکنون چهار هزار حافظ کل قرآن در رده های سنی مختلف تربیت کرده است.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: سید محمود چاووشی افزود: : این موسسه بعد از ۲۷ سال فعالیت در ۲۰ استان کشور ۱۴۵ شعبه و برای همه گروه های سنی  زن و مرد اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برنامه های آموزش های قرآنی دارد.

وی اظهارداشت :در این دوران که انسان ها به پرتگاه در زمینه های اعتقادی و اخلاقی می رسند به خصوص در بین مسلمانان آموزهای قرآن است که می تواند خانواده و جامعه را به راه رستگاری رهنمود کند.

وی با اشاره به این که فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی با تاکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گسترش یافت، خاطرنشان کرد: این موسسه در راستای این که بتواند قشرهای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به آموزهای قرآنی و انس با این کتاب آسمانی نزدیک کند فعالیت خود را در سال ۱۳۷۱ با برنامه ریزی دقیق و روش نوین در آموزش های حفظ و مفاهیم قرآنی در کشور آغاز کرده است.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کشور یادآور شد: هر ساله برای ارزیابی برنامه حفظ قرآن آموزان و کسانی که به مقطع حفظ کل قرآن می رسند برنامه ای با عنوان ترنم وحی آزمون قرآن در یکی از استان ها و شهرستان برگزار می شود.

چاووشی تصریح کرد: یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن  با تدبر در قرآن همراه با همایش مدیران مهدهای قرآن سراسر کشور از روز ۲۱ مرداد تا  ۲۴ مرداد به میزبانی دو شهرستان گلپایگان و خوانسار در حال اجراست.

وی با بیان این که در یازدهمین دوره  آزمون ۲۹۶ حافظ کل قرآن در مرحله استانی حضور و از مجموع آنها ۱۲۲ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند، اضافه کرد: اکنون سه تیم داوری شامل دو تیم خواهران و یک تیم براداران از داوران بین الملی و کشوری برنامه داوری حافظان را در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار بعهده دارند.

به گفته وی در کنار این رویداد معنوی و فرهنگی کارگاه سبک زندگی قرآنی با حضور استادان کشوری، نشست های مختلف و دو محفل بزرگ قرآنی در امامزاده هفده تن گلپایگان و امامزاده احمد خوانسار تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: برنامه اختتامیه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن مهدهای قرآن سراسر کشور(ترنم وحی) فردا پنجشنبه  با تجلیل از نفرات برتر با حضور مسوولان در شهرستان گلپایگان برگزار خواهد شد.

 دبیر برگزاری آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: ۱۲۸ قاری و حافظ قرآن با راهیابی به مرحله کشوری این آزمون در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان با هم به رقابت می‌پردازند.

حمید بختیار در گفت گو با ایرنا افزود: ۱۱۳ نفر از شرکت کنندگان این رویداد قرآنی زن و ۱۵ نفر مرد هستند که از میان ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور برگزیده شدند.

انتهای پیام

captcha