عمل به منویات رهبری و حفظ روحیه جهادی؛ رمز موفقیت جهاددانشگاهی
کد خبر: 3834276
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

عمل به منویات رهبری و حفظ روحیه جهادی؛ رمز موفقیت جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی فارس موفقیت این نهاد انقلابی را عمل بر اساس منویات معظم رهبری و همچنین حفظ روحیه جهادی و خودباوری دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس دقایقی پیش در جشن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی که در شیراز در حال برگزاری است، منویات مقام معظم رهبری را درباره این نهاد انقلابی یادآور شد و گفت: افتخار جهاددانشگاهی این است که معظم‌له توجه ویژه‌ای به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دارند.

وی با طرح این سؤال که رمز موفقیت جهاددانشگاهی در کشور و استان طی 4 دهه گذشته چیست، گفت: مهم‌ترین بحثی که در جهاددانشگاهی داریم عملکرد و راهبرد بر اساس منویات رهبری است که در هر برهه از زمان جهاددانشگاهی را حمایت کرده‌اند و باعث تعالی اهداف جهاد شده است.

بابایی عامل دوم را رویکرد خودباوری، حفظ روحیه جهادی دانست و گفت: اگر این دو مورد اتفاق نمی‌افتاد هیچوقت توان علمی ـ بومی که در جهاددانشگاهی به منصه ظهور رسیده است، محقق نمی‌شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این نهاد گسترده است و در همه حوزه‌ها وارد شده و موفق عمل کرده است، گفت:جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای سه مسئولیت توسعه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی را مدنظر قرار داده است و طی 10 سال گذشته نیز کارآفرینی بدان اضافه شد.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی زیرساختی است که در 4 دهه اتفاق افتاده است و زمانی می‌توانیم این مسئولیت را از جهاد ایراد بگیریم که ببینیم جهاد در چه حوزه‌ای وارد شده و ضعیف عمل کرده است اما در هر زمینه‌ای که وارد شدیم توانستیم به صورت کامل مأموریت خود را انجام دهیم.

بابایی اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانسته ظرفیت‌های مختلفی را برای کشور تأمین کند و کنار زدن این ظرفیت‌ها تعطیلی سرمایه‌گذاری است که بعد از 4 دهه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کنار کلیه کارهایی که انجام می‌دهیم دنبال کارگزین برای حل مشکلات استانی و ملی و استفاده از ظرفیت‌های کل جهاددانشگاهی هستیم، گفت: یکی از رویکردهای جهاددانشگاهی در سال 1400 راه‌اندازی پژوهشکده سلامت است و در سال جاری نیز پارک ملی فناورهای فرهنگی و صنایع فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: جهاددانشگاهی بر اساس ضروریات جامعه عمل می‌کند و برنامه‌ریزی آینده نیز به همین سمت و سو است.

بابایی با تصریح اینکه بحمد الهی اتفاقات خوبی با همکاری ادارات و مدیران مختلف توسط جهاددانشگاهی رقم خورد، گفت: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با استانداری، ارشاد و کمیته امداد منعقد کردیم و امیدواریم که بتوانیم این فعالیت‌ها را در سطح استان گسترش دهیم.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد فراجناحی است، از مسئولان خواست تا بیش از اینها از ظرفیت این نهاد استفاده کنند و گفت: در برهه‌های مختلف توانستیم در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌های فاخری انجام دهیم.

بابایی همچنین اعیاد پیشرو را گرامی داشت و فلسفه عید قربان را به مسلخ کشاندن هوای نفسانی بیان کرد و گفت: پرهیز از نفاق، دورویی، غرور، کبر و حسادت از جمله خصایص یک مسلمان بیرو اهل بیت(ع) و شیعه حصرت علی(ع) است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد: در عید غدیر رسول خدا به دستور خداوند تمام کاروان‌های حج را نگه می‌دارد که بهترین انسان‌ها را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کند تا ضمن جلوگیری از نفاق بین مسلمین، اصلح‌ترین انسان را به جانشینی انتخاب کند و امروز نیز موظفیم که از چنین انسانی پیروی کنیم.

انتهای پیام

captcha