مراكز رشد و شكوفايی جوانان را به سمت اشتغال پايدار سوق دهند
کد خبر: 3833666
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

مراكز رشد و شكوفايی جوانان را به سمت اشتغال پايدار سوق دهند

گروه اجتماعی- رئيس جهاددانشگاهي استان كردستان با اشاره به اينكه مراكز رشد و شكوفایی می‌توانند جوانان را به سمت اشتغال پايدار سوق دهند، گفت: امروز خوشحال هستيم كه اين طرح در استان‌های اجرایی شده است كه هميشه جوانان از نبود امكانات گلايه داشته‌اند.

به گزارش ایکنا از كردستان، چيا سهراب‌نژاد، رئيس جهاددانشگاهي استان كردستان امروز، 18 مردادماه در بازديد مشاور طرح‌های فراگير معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از مركز نوآوري و شكوفايي جهاددانشگاهي با اشاره به اينكه مراكز رشد و شكوفايي می‌توانند جوانان را به سمت اشتغال پايدار سوق دهند، اظهار کرد: امروز خوشحال هستيم كه اين طرح در استان‌های اجرايي شده است كه هميشه جوانان از نبود امكانات گلايه داشته‌اند حال با فراهم آمدن چنين مراكزي اميدواريم شاهد رشد ایده‌های جوانان باشيم.
وی با بيان اينكه جهاددانشگاهي بهترين امكانات سخت‌افزاري و برترين مدرس‌های حوزه كارآفريني را در اختيار تیم‌ها قرار می‌دهد، ذكر كرد: رسالت جهاددانشگاهي كردستان در راه‌اندازي اين مراكز ايده‌يابي و پرورش ایده‌ها است و اميدواريم با برنامه‌ریزی‌های كه داريم بتوانيم اين جوانان را به كارآفرينان موفقي در جامعه تبديل كنيم.
مرتضي اسلامي‌منش، مشاور طرح‌های فراگير معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه این بازدید اظهار کرد: بالغ بر 100 هزار جوان تحصيلكرده بيكار در كردستان وجود دارد.
وی افزود: در این راستا ارائه طرح راه‌اندازي مركز رشد و شكوفايي از سوي جهاددانشگاهي كشور مطرح و با توجه به بررسی‌های انجام شده اين مهم به صورت پايلوت در چهار استان مرزي انجام گرفته است.
مشاور طرح‌های فراگير معاونت جوانان وزارت ورزش با اشاره به اينكه جهاددانشگاهي از بار علمي بالایي برخوردار است، عنوان كرد: جهاددانشگاهي با توجه به رسالت علمي كه دارد می‌تواند در اين طرح موفق باشد و اميدوارم جواناني كه در اين مركز رشد حضور دارند از توانایی‌های اين مجموعه علمي و پژوهشي بهره كافي را ببرند.
وی در ادامه به برگزاري استارتاپ‌هایي در زمينه دامپروري و كشاورزي اشاره و بيان كرد: بحث دامپروري و كشاورزي ظرفيت مهمي در اين ديار است، اگر ايده جوانان و برگزاري استارت آپ‌ها در اين مسير باشد ما می‌توانیم در آينده شاهد ایده‌های خوبي باشيم.
اسلامي‌منش در پايان يادآور شد: راه‌اندازي اين مراكز در 4 استان كشور در حال حاضر نوپاست و ما انتظار زيادي از تیم‌ها نداريم و اگر تنها فقط 5 ايده بتوانند روانه بازار کنند براي ما كفايت می‌کند.
انتهای پیام

captcha