تبریك رئیس جهاددانشگاهی فارس به‌مناسبت روز خبرنگار
کد خبر: 3833545
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

تبریك رئیس جهاددانشگاهی فارس به‌مناسبت روز خبرنگار

گروه اجتماعی ـ مظاهر بابایی، طی پیامی فرا رسیدن سالروز بزرگداشت خبرنگار را تبریك گفت.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 17 مردادماه به‌مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت خبرنگار، پیام تبریكی صادر كرد.
در این پیام آمده است:‌
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرنگاران، عکاسان خبری و همکاران عزیز عرصه رسانه
فرارسیدن 17 مردادماه، سالروز شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، را گرامیداشته و روز خبرنگار را به همه شما تبریک می گویم و از خداوند متعال سربلندی، عافیت و موفقیت تان را خواستارم.
به حتم خبرنگاران ضمن حفظ شرافت خود، قلم و قدم‌هایشان را وقف حقیقت کرده‌اند.
خبرنگار راستین با بهره‌گیری از خلاقیت خود، همواره تلاش می‌کند در عین توجه به سرعت انتشار اخبار، رویدادها را به شکلی صحیح و با لحاظ کردن دقت کامل و با ترسیم مناسبات اصلی و بدون تحریف، انعکاس می‌دهد تا خبری صحیح، شفاف و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.
معیار عالی شرافت در این حرفه مشتمل بر حق خبرنگار در خودداری از کارکردن بر خلاف باورها یا افشای منابع اطلاعاتی است.
شرافت حرفه‌ای به خبرنگار اجازه نمی‌دهد که دفاع از منفعت خصوصی را بر رفاه عمومی ترجیح داده و اجازه دهد تمایلات شخصی و گروهی بر وظایف و مسئولیت‌ها چیره شده و با تاثیر بر افکارشان، مسیر اخبار را از جهت صحیح آن، تغییر دهد.
پرهیز از نقد غیرمنصفانه و سیاه نمایی از وظایف اصلی خبرنگاران به شمار می‌رود، خبرنگار با تکیه بر اصول اخلاقی حرفه خبرنگاری اعم از پایبندی به واقعیت و صداقت، استقلال، عدالت و انسانیت می‌تواند از شرافت حرفه خبرنگاری محافظت کند.
در پایان بار دیگر و‌ ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار خصوصا شهید صارمی مراتب قدردانی و حق شناسی خود را به خاطر فعالیت‌ها و تلاش های شما عزیزان در عرصه اطلاع‌رسانی و خبر ابراز می‌كنم.
انتهای پیام

captcha