حساسیت در داشتن صلاحیت؛ شرط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 3833349
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

حساسیت در داشتن صلاحیت؛ شرط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

گروه فرهنگی ــ مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: در پذیرش دانشجویان، حساسیت زیادی داریم و آنها پس از قبولی در آزمون علمی، گذراندن تست‌های پزشکی و سلامت و تأیید صلاحیت در مصاحبه حضوری در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

دانشگاه فرهنگیان نیاز کشور به معلم را برطرف می‌کندبه گزارش ایکنا از اصفهان، شهرام عروف‌زاد، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، امروز چهارشنبه 16 مرداد ماه، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از فرصت‌های اجتماعی به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه تاسیس شده تا رسالت توانمندسازی معلمان وزارت آموزش و پرورش را برعهده بگیرد و به همین منظور در نظر دارد که در سال جاری بیش از 40 هزار دانشجو در کشور و حدود 1400 دانشجو در استان را پذیرش کند. در حال حاضر ما در استان اصفهان حدود 5000 دانشجو داریم. دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند استخدام رسمی شده و همچنین خدمت سربازی نیز از دوش پسران این دانشگاه برداشته می‌شود. به علاوه دانشجویان در طول این مسیر کمک هزینه‌هایی دریافت کرده و سال‌های تحصیل‌شان جزو سنواتشان محسوب خواهد شد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود: این دانشگاه در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خودش به فعالیت پرداخته تا به کمبود معلم و نیاز شدید جامعه را پاسخ دهد. هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شامل 400 استاد مدعو، 410حق‌التدریس، 47 هیئت علمی و تعدادی نیروی دیگر است.

عروف‌زاد با اشاره به رشته‌های آموزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: ما در این دانشگاه 18 رشته شامل 4 رشته پایه ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، آموزش ریاضی، آموزش زبان انگلیسی، فارسی، الهیات، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش پایه‌های ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، هنر و مشاوره را تدریس می‌کنیم که استان اصفهان امسال در 11 رشته از این 18 رشته دانشجوی جدید می‌پذیرد که عمده دانشجویان نیز در رشته آموزش ابتدایی خواهند بود.

وی با اشاره به بعضی از شعب این دانشگاه در سطح استان گفت: پردیس شهید باهنر، پردیس فاطمه‌الزهرا و پردیس شهید رجایی در اصفهان از شعبه‌های این دانشگاه هستند. ما یک مرکز آموزشی در کاشان و مرکزی آموزشی پژوهشی جدید در آران و بیدگل نیز داریم. دانشجویان ما شامل دانشجویان دوره‌های ناپیوسته، پیوسته، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان پذیرش شده از طریق ماده 28 هستند.

عروف‌زاد در خصوص دانشجویان ماده 28 گفت: دانشجویان پذیرش شده از این طریق، دانشجویانی هستند که از بعضی رشته‌ها و دانشگاه‌های دیگر فارغ‌التحصیل شده و در آزمون استخدامی ما پذیرفته شده‌اند و حال پس از گذراندن دوره‌ای یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، پس از قبولی در یک آزمون، رسمی خواهند شد. امسال 800 دانشجو از این طریق در استان اصفهان پذیرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تا به حال اقدامات خوبی در جهت بهبود وضعیت دانشگاه و دانشجویان انجام داده است، تصریح کرد: ما در انتهای سال 97 نشست‌هایی برای آسیب شناسی روند دانشگاه با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش برگزار کردیم و قصد انجام تغییرات خوب و مفیدی را داریم. سال گذشته در سطح استان تفاهم‌نامه‌های خوبی میان دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه علمی کاربردی، پیام نور، مالک اشتر و چند ارگان دیگر امضا شد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه آزاد، نیروی انتظامی، بهزیستی، ارشاد، و... در شرف انعقاد است تا بتوانیم با یاری یکدیگر خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تأکید کرد: از افتخارات ما این است که دانشجویان پسر این دانشگاه در مسابقات وزارت علوم مقام اول را کسب کرده‌‌اند، علاوه بر این دختران نیز در جشنواره‌های فرهنگی مقام‌های خوبی را کسب کردند. ما در بحث حوزه فرهنگی و اجرای طرح سراج که حفظ جزء 30 قرآن کریم بود نیز وضعیت خوبی داشتیم و برنامه‌های فوق برنامه مفیدی را برگزار کردیم. امسال نیز میزبان بیست و نهمین جشنواره فرهنگی کشور بودیم  و رتبه‌های خوبی در آن جشنواره اخذ کردیم.

وی با اشاره به تفاوت دانشگاه فرهنگیان با مزاکز تربیت معلم سابق گفت: مراکز تربیت معلم طی دوره‌هایی یک ساله نیاز کشور به معلم را جبران می‌کرد، اما مدارک آنها کاردانی بود و پس از مدتی استخدام با فوق دیپلم ممنوع شد. پس از آن دانشگاه فرهنگیان به وجود آمد تا طی دوره‌هایی چهارساله دانشجویان را تربیت کرده و به آنها مدرک کارشناسی بدهد.

عروف‌زاد در خصوص دانشجویان ماده 28 تصریح کرد: این دانشجویان خلا ناشی از کمبود معلم در کشور را جبران کرده و شانس خوبی برای استخدام دارند. این افراد مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای خود را در رشته و دانشگاهی دیگر گرفته و پس از قبولی در آزمونی سخت به این دانشگاه وارد می‌شوند که به همین دلیل افراد توانمند و باهوشی هستند و در طی این دوره یک ساله فنون معلمی را فرا می‌گیرند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به روند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: ما در خصوص پذیرش دانشجویان حساسیت زیادی داریم و آنها پس از قبولی در آزمون علمی، گذراندن تست‌های پزشکی و سلامت و تایید صلاحیت در مصاحبه حضوری در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. البته در طی دوران تحصیل چهار ساله دانشجویان نیز اگر با حساسیت زیاد متوجه شدیم دانشجویی مناسب شغل شریف معلمی نیست، فرد از تحصیل در این دانشگاه منع خواهد شد.
انتهای پیام

captcha