تخصیص ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل
کد خبر: 3828892
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
در فارس صورت گرفت؛

تخصیص ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تخصیص ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان، باغداران، دامداران آسیب دیده از سیل فروردین امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی‌کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس امروز، 30 تیرماه، از تخصیص 70 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان، باغداران، دامداران آسیب دیده از سیل فروردین امسال در استان خبر داد و بیشترین خسارت ناشی از سیل استان را مربوط به شهر شیراز با مبلغ بر آورد 438 میلیارد ریال در صدر و خسارات وارد شده به کل استان را دو هزار و 421 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: دولت به‌صورت میانگین 30 درصد این خسارات را از طریق کمک بلا عوض و مابقی را به روش‌های مختلف از جمله وام‌های کم بهره، معافیت‌های مالیاتی و بانکی، پرداخت غرامت به بیمه‌شدگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مشارکت مالی در بازسازی جاده‌های دسترسی، ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های آبیاری و قنوات جبران می‌کند.

معاون عمرانی استاندار فارس، از اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و همچنین سازمان جهاد کشاورزی که با تلاش بی وقفه خود ضمن وارد کردن اطلاعات به سامانه سجاد موجبات دسترسی بهتر به اطلاعات و توزیع عادلانه اعتبارات را فراهم کزدند، تشکر و قدردانی کرد.

رضایی سیل امسال را یک آزمون مدیریتی و اجتماعی خاص ذکر كرد و گفت: در شرایط تحریم ابرقدرت‌های زورگو و ایجاد مشکلات شدید اقتصادی برای مردم و دولت نه تنها دولت در بر آورده كردن وعده‌های خود ناتوان نماند، بلکه با درک متقابل از مشکلات توسط مردمی که زودتر از دولت در صحنه کمک‌رسانی و امداد حاضر شدند، همراهی بین دولت و مردم به بیشترین سطح خود رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اعتبارات در اسرع وقت از طریق سیستم بانکی کشور و بر اساس اطلاعات و آمار جمع‌آوری شده از خسارت‌دیدگان بزودی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
انتهای پيام

captcha