نامگذاری سالروز شهادت «عباس دوران» به نام روز ملی خلبانان ایرانی
کد خبر: 3828836
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

نامگذاری سالروز شهادت «عباس دوران» به نام روز ملی خلبانان ایرانی

گروه اجتماعی ــ رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نامگذاری روز ۳۰ تیرماه، سالروز شهادت عباس دوران به نام روز ملی خلبانان ایرانی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر نیک‌بخش حبیبی، رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 30 تیرماه در مراسم بزرگداشت سی‌و‌هفتمین سالگرد شهادت عباس دوران كه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: 30 تیرماه، سالروز شهادت شهید عباس دوران به عنوان روز ملی خلبانان ایرانی نامگذاری شده است.

وی افزود: در دنیا و در كشورهای مختلف بنا به وقایعی كه برای قهرمانان جنگ آن كشورها رخ داده است، روز خلبان نامگذاری شده است اما در كشورمان تصمیم گرفتیم كه روز شهادت عباس دوران را به این نام نامگذاری كنیم.

حبیبی با بیان اینكه شهید دوران در لحظه شهادت انتخاب بسیار سختی انجام داد، افزود: در هنگام پرواز، انتخاب میان رسیدن به زمین یا نرسیدن، انتخاب بسیار سختی است كه شهید دوران آن را انجام داد.

وی با یادآوری اینكه كتابی درباره حج نوشته است و بارقه‌های معنویت را به خوبی احساس می‌كند، گفت: با وجودی اینكه مسائل معنوی را درك می‌كنم اما باید گفت كه شهید دوران از جنس دیگری است.

رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط منطقه گفت: امروز شرایط حساسی در منطقه حاكم است كه مأموریت نهاجا را حساس كرده است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین یاد شهید فكوری، فرمانده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و خاطراتی از این شهید بزرگوار در آن دوران را نقل كرد.

وی در پایان پیام امیر نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را به‌مناسبت سالروز شهادت عباس دوران و نامگذاری این روز به نام روز خلبانان ایرانی قرائت كرد.
انتهای پیام

captcha