شهید دوران، یك قهرمان بین‌المللی است
کد خبر: 3828824
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

شهید دوران، یك قهرمان بین‌المللی است

گروه اجتماعی ــ جانشین رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهید دوران را یك قهرمان بین‌المللی توصیف كرد كه آوازه شهرتش تمام دنیا را پوشش داده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 30 تیرماه در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت عباس دوران كه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت:‌ شهید دوران تنها افتخار استان فارس و یک قهرمان ملی نیست بلكه یک قهرمان بین‌المللی است كه آوازه شهرتش از دیواره‌های سر به فلك كشیده ایران اسلامی عبور كرده و تمام دنیا را پوشش داده است.

وی با طرح این سؤال كه قیمت انسان چقدر است، گفت: در روایت‌های اسلامی آمده است كه قیمت هر شخصی بسته به اندازه همت اوست و این همت بلند شهید دوران بود كه توانست به چنین مقام رفیعی دست یابد.

جلیلی‌صفت با بیان اینكه در حوادث سخت است كه جوهره وجودی هر انسانی مشخص می‌شود، به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ...؛ از میان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسیدند...» را یادآور شد و گفت: در این آیه به مردان مؤمن، معتقد، خدادوست، خدا باور و ولایت‌مدار اشاره شده است كه همواره با صداقت و شجاعت هستند.

جانشین رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد: شهید عباس دوران قهرمان دوران‌های مختلف در جامعه اسلامی ماست و نسل به نسل مردم، جوانان و اقشار مختلف از ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی این شخصیت بزرگ سخن خواهند گفت.

وی در ادامه با یادآوری وقایع آن دوران گفت: صدام می‌خواست به دنیا ثابت کند که عراق امن است اما شهید دوران گفت كه امنیت آنجا را به هم می‌ریزد و برای عملیاتی داوطلب می‌شود كه احتمال بازگشت آن 5 درصد است و این مسئله به كام مرگ رفتن شجاعت می‌خواهد.

جلیلی‌صفت با بیان اینكه‌ بعد از این عملیات افتخارآمیز بود که معادلات سیاسی و نظامی نه تنها عراق بلكه استکبار و صهیونیست به هم ریخت، گفت:‌ شهید عباس دوران قبل از این عملیات تأكید كرد كه اگر زمانی هواپیمایم مورد اصابت قرار گیرد، ایجکت نمی‌کنم و با همان هواپیمای آتش گرفته در دل آتش خواهم رفت و داشتن چنین تفكر بلندی كار هر كسی نیست بلكه جسارت، شجاعت و ایستادگی می‌خواهد.

وی با ذكر این نكته كه شهید عباس دوران و سایر شهدا برای این رفتند تا مردم ایران سربلند بمانند، گفت:‌ امروز هم استكبار جهانی رجزخوانی كرده و ما را تحریم می‌كند در صورتی كه انقلاب اسلامی 40 سال است، كه تحریم است.

جانشین رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌در ابتدای انقلاب با دست خالی لانه جاسوسی آمریكا را فتح كردیم و آن زمان حتی به سلاح‌های سبك دسترسی نداشتیم و ‌مقابل تمام آن‌ها ایستادیم اما امروز موشك‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی دشمن را مبهوت كرده است.

جلیلی‌صفت با اشاره به توقیف نفت‌كش انگلیس نیز گفت: مقام معظم رهبری امروز اشاره كردند كه جنایت و خباثت انگلیسی‌ها در توقیف نفت كش بی‌جواب نخواهد ماند و بعد از 48 ساعت مقابله به مثل انجام شد.

وی با تأكید بر اینكه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این افتخار را دارند كه از جنس شهید دورانند، گفت: هیچكس فكر نمی‌كرد كه پیشرفته‌ترین پهپاد آمریكایی ساقط شود اما این مهم به همت نیروهای مسلح ایران میسر شد.

جانشین رئیس عقیدتی ـ سیاسی آجا باز هم یاد شهدا را گرامی داشت و گفت: اگر امروز افتخار می‌كنیم و قاطع و محكم سخن می‌گوییم به دلیل جانفشانی‌های شهداست.

جلیلی‌صفت با بیان اینكه امروز دشمن گیج است و نمی‌داند چه كار كند، گفت: امروز بهترین وضعیت را داریم و ‌مقابل آمریكا ایستاده‌ایم و نیروهای مسلح ما هر زمان كه اراده كنند و مجاز باشند تمام هدف‌های صهیونیست‌ها را از راه دور نشانه خواهند رفت و همه این‌ها از بركت ایستادگی شهدایی چون شهید دوران است.
انتهای پیام

captcha