‌۱۶ زائراولی از همدان به مشهد مقدس اعزام شدند
کد خبر: 3828533
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
به همت کاروان زیر سایه خورشید؛

‌۱۶ زائراولی از همدان به مشهد مقدس اعزام شدند

گروه اجتماعی ــ دبیر اجرایی برنامه زیرسایه خورشید در استان همدان گفت: به همت کاروان زیر سایه خورشید ۸ خانواده از پادگان قهرمان استان ‌و ۸ خانواده از پایگاه نوژه با حضور فرمانده پایگاه و خادمیاران رضوی که زائراولی و محروم بودند در هفته جاری به مشهد مقدس اعزام شدند.

اعزام 16 زائر اولی از همدان به مشهدرضا مرتضایی دبیر اجرایی برنامه زیرسایه خورشید در استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: برنامه‌های زیر سایه خورشید در طی شش روز از دهه کرامت در 8 شهرستان، سه بخش و 25 روستای استان همدان با حضور خادمان رضوی و خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در همدان اجرا شد.

وی گفت: 48 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان مرکزی استان همدان با حضور پرچم امام رضا(ع) و خادمان رضوی آزاد شدند، هم‌چنین در شهرستان نهاوند 6 نفر از زندانیان که از حبس آنها مدتی باقی مانده بود با صدور دستور از مقام مربوطه آزاد شدند.

وی اظهار کرد: 15 نفر از زندانیان محکوم به قصاص در شهرستان ملایر با رضایت گرفتن خادمان رضوی از خانواده‌های آنها به جهت نام مبارک امام رضا(ع) آزاد شدند.

وی بیان کرد: به همت کاروان زیر سایه خورشید 8 خانواده از پادگان قهرمان استان همدان و 8 خانواده از پایگاه نوژه با حضور فرمانده پایگاه و خادمیاران رضوی که زائر اولی و محروم بودند در هفته جاری به مشهد مقدس اعزام شدند.

رضا مرتضایی دبیر اجرایی برنامه زیرسایه خورشید در استان همدان گفت: پرچم متبرک امام رضا(ع) به طول 144 متر در چهار راه پژوهش، ورودی پارک مردم نصب شد.
وی با اشاره بر اینکه برنامه زیر سایه خورشید با ورود خادمیاران رضوی به استان همدان شروع شد، افزود: در سراسر استان و شهرستان و بخش‌های استان همدان از خانواده شهدا دلجویی به عمل آمد و با حضور در خانه یک مسلمان تازه شیعه شده و یک خانواده اهدای عضو از آنها تکریم شد.

مرتضایی با توضیح اینکه کشور ایران جزء 8 کشور برگزیده اجرای برنامه های دهه کرامت در سطح بین‌الملل بود، اظهار کرد: خانواده شهید طلبه مصطفی قاسمی که چندی پیش توسط یکی از اشرار همدانی به شهادت رسیده بود با حضور در روستای پدری ایشان تکریم شد.

وی با اشاره به شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: در سال جاری مانند سال‌های گذشته مردم استان همدان می توانند در پیاده‌روی به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) شرکت کنند.

مرتضایی اظهار کرد: علاقمندان همدانی برای شرکت در این پیاده‌روی می‌توانند از اوایل ماه صفر در پیادوری به سوی حرم مطهر شرکت کنند.

وی گفت: پیاده‌روی از قدمگاه تا حرم مطهر امام رضا(ع) است که فقط هزینه ایاب و ذهاب تا قدمگاه به عهده زائران بوده و اسکان و هزینه خوراک در مشهد مقدس میهمان امام رضا(ع) هستند.
انتهای پیام

captcha