سطح متسابقان قرآنی فارس پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است
کد خبر: 3828477
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

سطح متسابقان قرآنی فارس پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس هیئت داوران چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس با بیان اینكه سطح متسابقان این دوره از مسابقات نسبت به گذشته پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است، گفت: البته در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل شاهد تلاوت‌های قابل قبولی بودیم.

كریم دولتی، رئیس هیئت داوران و داور وقف و ابتدای چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه در گذشته ‌در مسابقات قرآن فارس داوری كرده است، گفت: شیراز در زمینه برنامه‌های قرآنی ‌جای پیشرفت بسیاری ‌دارد.

وی افزود: استان فارس دارای استعدادهای قرآنی خوبی است و حیف است كه سطح متسابقان آن نسبت به گذشته پیشرفت قابل‌توجهی نداشته باشد به خصوص در رشته‌های حفظ، آن پیشرفتی كه در بسیاری از استان‌های دیگر در سال‌های اخیر رخ داده، در شیراز به آن نسبت نبوده است.

وی سطح شركت‌كنندگان رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل را قابل قبول توصیف كرد و افزود: چهره‌های خوبی در این رشته‌ها داشتیم و تلاوت‌های خوبی هم شاهد بودیم و می‌توان امیدوار بود كه با آموزش‌های فشرده در مرحله كشوری نیز شاهد درخشش متسابقان فارس در این رشته‌ها باشیم.

استعداد بسیار خوب متسابقان رشته دعاخوانی
دولتی اظهار كرد: نكته دیگری كه استان فارس با توجه به وجود حرم شاهچراغ(ع) در آن دارای استعداد خوبی است، رشته دعاخوانی است كه در این مرحله از مسابقات استعدادهای خیلی خوبی كه هم صدا و هم لحن‌های بسیار خوبی داشتند در این رشته مشاهده كردیم و امیدواریم نتیجه آن در مسابقات كشوری مشخص شود.

وجود اشكالات در بخش وقف و ابتدا
این داور مسابقات قرآن كریم كشور در پاسخ به اینكه بیشترین نقطه ضعف متسابقان استان فارس در كدام بخش بوده است، گفت: در زمینه وقف و ابتدا متأسفانه گاهی اشكالات بسیار مهمی وجود دارد كه این اشكالات هم فقط با آموزش جدی و مستمر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در قسمت صوت بسیاری از صداها، صداهای خوب و استعدادهای قابل‌توجهی بود كه اگر بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده و دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار شود، قطعاً می‌توانند به توانمندی‌های بالفعل تبدیل شوند.

‌پیشرفت در رشته حفظ ‌
دولتی اضافه كرد: در رشته حفظ با توجه به اینكه مركز مؤسسه بیت‌الاحزان در استهبان فارس قرار دارد و بسیاری از مراكز آموزش حفظ قرآن در این استان مشغول به فعالیت هستند، جای پیشرفت بسیار بیشتری دارد تا بتوان تربیت آن 10 میلیون حافظ قرآن مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود.
انتهای پیام

captcha