استعدادهای بالقوه جوانان عشایر در عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی به كار گرفته شود
کد خبر: 3827361
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

استعدادهای بالقوه جوانان عشایر در عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی به كار گرفته شود

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از بسیج عشایری و نخبگان عشایر خواست تا با حفظ سنت‌های خود استعدادهای بالقوه جوانان خود را در عرصه‌های حوزوی، دانشگاهی و مدیریتی به میدان آورند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز، 24 تیرماه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت شهدای عشایر استان فارس که در پادگان احمدبن موسی(ع) برگزار شد، به افتخارات عشایر اشاره کرد و گفت: مقابله با رضا خان از جمله افتخاراتی است که بر پیشانی عشایر ثبت خواهد ماند.
وی با تأکید بر اینکه رضاخان وحشیانه‌ترین برخوردها را در رابطه با عشایر داشته است، افزود: این عشایر غیور و سران عشایر بودند که در برابر قلدری‌ها و جنایت‌های رضاخان ایستادند.
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عشایر وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند، گفت: قبل از فجر پیروزی انقلاب، عشایر وفاداری خود را به نهضت امام اعلام کردند.
آیت‌الله خاتمی یادآور شد: عشایر پس از پیروزی انقلاب نیز تا به امروز همچنان به‌عنوان جمع قابل‌ اعتماد نظام در عرصه وفاداران انقلاب مطرح هستند.
وی بیان كرد: آنچه از بسیج عشایری و نخبگان عشایری انتظار می‌رود، به فعلیت رساندن استعداد بالقوه و به میدان آوردن جوانان خود چه در عرصه حوزوی چه در عرصه دانشگاهی و مدیریتی است زیرا بهترین طلبه‌هایی که می‌توانند خدمت‌گذار عشایر باشند طلابی هستند که از متن عشایر بر‌خاسته‌اند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأكید بر اینكه در عرصه دانشگاهی و مدیریتی کشور نباید، عشایر خدمت‌گذار از حقوق عادلانه خود محروم شود، گفت: همه باید تلاش کنند این عزیزان در این عرصه هم استعدادهایشان شکوفا شود و به‌حق قانونی در عرصه مدیریتی و غیر مدیریتی برسند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای عشایر گفت: در رابطه با تجلیل از شهدا و از آن کارهای بسیار پسندیده الهی در حقیقت همین برگزاری بزرگداشت شهدا است.
آیت‌الله خاتمی برگزاری بزرگداشت شهدا را در حقیقت ارائه الگو دانست و افزود: ان‌شاءالله در بهترین جاذبه خود این بزرگداشت برپا شود، به‌تمام‌ معنا این آمار افتخارآمیزی است که دو هزار شهید استان فارس عشایر هستند، هنگامی‌ که این نسبت سنجی را انجام دهیم احساس می‌کنیم که در ردیف‌های اول ایثارگران عشایر باشد.
انتهای پیام

captcha