منابع كتابخانه‌ها به روز شوند/ تألیف كتاب احمدبن موسی(ع)
کد خبر: 3827356
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

منابع كتابخانه‌ها به روز شوند/ تألیف كتاب احمدبن موسی(ع)

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری كه خود یك خیر كتابخانه‌ساز است، خواستار به‌روز شدن و غنی‌تر شدن منابع كتابخانه‌های عمومی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله احمد بهشتی،‌ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و خیر کتابخانه‌ساز شهرستان فسا امروز، 24 تیرماه با حضور در کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز، یک روز را در کنار کتابداران سپری کرد و ضمن بازدید از بخش‌های نابینایان، مخزن، بخش اولاد، بخش نسخ خطی، نشریات و دیگر بخش‌های این کتابخانه، از پویایی و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در استان قدردانی کرد.
وی در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده و همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی، گفت: وجود بخش نابینایان در کتابخانه عمومی و خدمات‌دهی به قشر بزرگ روشندلان استان جای قدردانی دارد، این بخش می‌تواند در آینده این قشر نقش‌آفرین باشد؛ اما باید فعالیت‌ها را به سویی برد که بر زندگی نابینایان تأثیرگذار بوده و بتواند آن‌ها را برای خدمت در جامعه آماده کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود کتاب‌های ارزشمند در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: لازم است که منابع کتابخانه‌ها، غنی‌تر و بروز‌تر شود؛ همچنین مدیریت کتابخانه‌های عمومی به شیوه قفسه باز یک اقدام برجسته است؛ زیرا حضور افراد در مخزن کتابخانه و تورق کردن کتاب‌ها به تنهایی نیز تأثیرات مثبت فراوانی را به‌دنبال دارد.
این خیر کتابخانه‌ساز فعالیت در حوزه کودکان را مهم‌ترین بخش فرهنگ‌سازی برشمرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی در حوزه کودکان خوش درخشیده است؛ وجود بخش‌های کودک در کتابخانه‌های عمومی، منابع باکیفیت و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودکان در کتابخانه‌های عمومی از جمله فعالیت در این حوزه است که لازم است استمرار داشته باشد.
آیت‌الله بهشتی در ادامه این دیدار پس از گفت‌و‌گو درباره نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و پیشنهاد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس درباره نوشتن کتابی با موضوع حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: در حال حاضر مشغول نگارش کتابی با موضوع امام حسن عسکری(ع) هستم. برنامه‌ریزی بر این بود که پس از اتمام این کتاب، نوشتن مقالات و کتابی را با موضوع امام جواد(ع) شروع کنم؛ اما با توجه به اهمیت منابعی درباره احمدبن موسی(ع)، کمبود کتاب‌هایی در این زمینه و پیشنهاد مجموعه کتابخانه‌ها، تصمیم گرفتم که نوشتن درباره زندگی احمدبن موسی(ع) را شروع کنم.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه توجه آیت‌الله احمد بهشتی به کتاب و کتابخانه‌های عمومی مایه مباهات است، گفت: برای خرید تمامی آثار بهشتی برای کتابخانه‌های عمومی استان فارس برنامه‌ریزی خواهد شد.
وی همچنین با توجه به درخواست آیت‌الله بهشتی بر ایجاد کتابخانه‌ای در مؤسسه آموزشی دارالثقلین در قم نیز یادآور شد: در این باره، مکاتبات و رایزنی‌های لازم با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha