اجرای طرح «مهربانی در مهر» برای استان‌های سیل‌زده در فارس
کد خبر: 3827051
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
منوچهری خبر داد:

اجرای طرح «مهربانی در مهر» برای استان‌های سیل‌زده در فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری طرح «مهربانی در مهر» در کتابخانه‌های عمومی به منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان در استان‌های سیل زده خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 23 تیرماه گفت: به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
وی با تصریح اینکه این اقدام در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده است، گفت: کتابخانه‌های عمومی از ۲۰ تیر لغایت ۳۰ مردادماه به عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی فعالیت خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هدایای خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی استان اهدا كنند.
به گفته منوچهری اقلام جمع‌آوری شده نیز پس از ساماندهی و تفکیک، تا تاریخ ۱۰ شهریور برای توزیع در میان کودکان و دانش‌آموزان سیل‌زده به انبار اداره‌کل منابع نهاد کتابخانه عمومی کشور ارسال خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با اشاره بر اینکه این طرح در ادامه پویش «بهار مهربانی» کتابخانه‌های عمومی است، افزود: با وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور و ایجاد خسارات بسیار به برخی از استان‌ها، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، با فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام کارکنان نهاد برای ارائه خدمات فرهنگ و امدادی در این مناطق، اقدام به اجرای پویش «بهار مهربانی» کرد.
وی یادآور شد: این پویش در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» که به توزیع عادلانه اقلام جمع‌آوری شده در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، ادامه یافت.
انتهای پیام

captcha