دستگاه‌های اجرایی همراه و مددكار ائمه جمعه باشند
کد خبر: 3826715
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

دستگاه‌های اجرایی همراه و مددكار ائمه جمعه باشند

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با یادآوری اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید همراه و مددکار ائمه جمعه و کمک‌کننده آن‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم برای انسجام جامعه باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 22 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، احیای نماز جمعه را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و افزود: سنگ بنای نماز جمعه بر اهدافی همچون تبلیغ دین، گسترش شعائر اسلامی، ایجاد همبستگی بین آحاد جامعه اسلامی و پیوند دهنده مردم و حاکمیت گذاشته شده است.
وی با بیان اینكه نماز جمعه متعلق به نظام اسلامی و همه مردم است، افزود: توجه به همه اندیشه‌های موجود در چارچوب نظام جمهوری اسلامی موجب رونق بیشتر نماز جمعه خواهد شد و لازم است ائمه جمعه در همین چارچوب شرایط کشور را رصد کرده و توصیه‌های لازم را جهت انسجام جامعه ارائه کنند.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید همراه و مددکار ائمه جمعه و کمک‌کننده آن‌ها در انجام این وظیفه مهم و خطیر باشند، گفت: خدمات متعدد و ارزشمندی که در چهل سال گذشته از سوی نظام برای مردم انجام شده باید در تریبون نماز جمعه تشریح شود.
رحیمی ادامه داد: بی ترید تا دستیابی به اهدافی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلام، حضرت امام‌خمینی(ره) ترسیم کرده‌اند فاصله داریم که باید با امیدواری و انگیزه و تلاش در راه تحقق آن کوشا باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت تشریح کارآمدی نظام جمهوری اسلام در تریبون‌های مختلف به ویژه نماز جمعه، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی متشکل از سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف است؛ بنابراین پرداختن به کارآمدی نظام، عملکرد همه این بخش‌ها را نیز در بر می‌گیرد.
استاندار فارس، شورای فرهنگ عمومی را از شوراهای مهم و تعیین‌کننده دانست و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شخصا در این جلسات حضور یابند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مباحثی که باید در سطح استان و شهرستان ها رقم بخورد در این شورا تعیین می‌شود، گفت: مدیران دستگاه مکلف به حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیشبرد تصمیمات این شورا به سمت عملیاتی شدن هستند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به شرایط کنونی کشور توجه به مقدورات و محدودیت‌‌های موجود را امری ضروری عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه می‌توانند مردم را از این مقدورات آگاه کرده و مطالبات آن‌ها را به سمت واقعیت‌های موجود هدایت کنند.
رحیمی با بیان اینکه فعالیت گسترده نهاد نماز جمعه گسترش فرهنگ اسلامی را در پی داشته و نمود عینی و ذهنی آن باید در جامعه قابل رؤیت و تحلیل باشد، گفت: باید با آسیب‌شناسی مشکلات و کاستی‌های احتمالی راه دستیابی به اهداف مطلوب را هموار کنیم.
وی همچنین استقبال مردم شیراز از نماز جمعه را به دلیل اعتقاد به این فریضه و وجود آیت‌الله دژکام به عنوان فردی آگاه، عادل، مطلع، خیر خواه و اخلاق مدار دانست.
استاندار فارس با بیان اینکه استان با مشکلات متعددی از جمله کم آبی، تلفات جاده‌ای و سایر بحران‌ها رو به رو است و در عین حال خدمات ارزنده‌ای را در دستور کار قرار داده است، از برگزاری یک گردهمایی با حضور ائمه جمعه خبر داد گفت: در این گردهمایی دستگاه‌های اجرایی استان به تشریح محدودیت‌ها و مقدورات استان در حوزه‌های مختلف و همچنین برنامه‌هایی که در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم تدوین شده است، می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha