آغاز طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در فارس
کد خبر: 3823568
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

آغاز طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در فارس

گروه اجتماعی ــ به‌همت جهاددانشگاهی استان فارس طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در این استان کلید خورد.

به گزارش ایكنا از فارس، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مبتنی بر الگوی نوین ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهوری در استان فارس اجرایی می‌شود.

در جلسه این طرح که با حضور رئیس جهاددانشگاهی فارس، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، مسئول مشاغل خانگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیر دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد‌دانشگاهی فارس و کارشناسان مربوطه در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز، 10 تیرماه برگزار شد، حاضران به بحث و بررسی و تبادل‌نظر پیرامون مسائل مربوط به این طرح پرداختند.

اكبر زاهدیان‌نژاد، مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد‌دانشگاهی فارس در این جلسه گفت: این طرح در راستای نیل به شاخص ‌های اقتصاد مقاومتی و در قالب همکاری و هم‌افزایی با طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

سیده‌معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز ضمن ابراز شناخت از نحوه و عناوین فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی گفت: شناسایی زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های مرودشت، جهرم، داراب و دیگر شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این طرح می تواند در سطح وسیع‌تری گسترش پیدا كند، تداوم در اجرای این طرح را عامل مؤثر و به سزایی در بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار دانست.

مظاهر بابایی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان فارس نیز بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود زنان سرپرست خانوار به نهادهای حمایتی را از اهداف کلی طرح دانست و ضمن معرفی فعالیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، پژوهش و آموزش گفت: در زمینه مشاغل خانگی آموزش‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف طراحی، ساخت و شناسایی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی، طلاسازی، کشت زعفران به روش هیدروپونیک صورت گرفته است و جهاد دانشگاهی تمامی توان خود را برای اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح به‌کار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به وجود 9 مرکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های مختلف استان، شناسایی دقیق زنان سرپرست خانوار و انتخاب درست نوع آموزش‌ها تأكید كرد و از آمادگی این نهاد در اجرای طرح فوق خبر داد.
انتهای پیام

captcha