ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برای دوری از مشکلات اجتماعی
کد خبر: 3823068
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برای دوری از مشکلات اجتماعی

گروه معارف -حجت الاسلام ماندگاری گفت: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات امروز جامعه به منظور دوری از قرآن بوده در این راستا باید فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برای دوری از مشکلات اجتماعی در جامعهبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ماندگاری، از اساتید حوزه و دانشگاه، امروز، ۹ تیرماه در اجتماع بزرگ عزاداران اسفراینی ضمن تسلیت فرارسیدن این ایام و تجلیل از مقام امام صادق (ع) اظهارکرد: دین اسلام برگرفته از قرآن، مکتب و سیره پیامبر و امامان است که برای دانستن آن باید به آنها مراجعه کرد.
وی افزود: گاهی به آنچه از دین خوشمان می‌آید عمل می‌کنیم واگر انجام اموری مرتبط با دین برای ما خوشایند نباشد عمل نمی‌کنیم در صورتی که دستورات دین برآمده از قرآن و مکتب و سیره پیامبر و امامان است.
ماندگاری عنوان کرد:اگر می‌خواهیم حق اهل بیت را ادا کنیم باید تلاش کنیم شش شاخصه اصلی ایمان آوردن و باور کردن آنان ،تلاوت و تفکر و تعقل در آیات قرآن و زندگی اهل بیت، وتبلیغ دین، تربیت انسان‌های وارسته، مقاومت در برابر مشکلات و تبیلغ در راه دین را در زندگی خود پیاده کنیم.
ماندگاری مشکلات موجود را در جامعه از سرلوحه قرار ندادن این شاخص‌ها دانست، افزود:اگر امروز موجی از نا آرامی‌ها در جامعه بوجود آمده به دلیل دور شدن از قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.
انتهای پیام

captcha