تکریم یاد ۶۷ شهید مدافع حرم فارس
کد خبر: 3822901
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰

تکریم یاد ۶۷ شهید مدافع حرم فارس

گروه اجتماعی ـ مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در یادواره ۶۷ شهید مدافع حرم فارس با بیان اینکه نباید دلخوش باشیم که با مذاکره سایه جنگ برداشته می‌شود، گفت: با فرهنگ شهدا و اطاعت از ولی فقیه می‌توان سایه جنگ را از سر مردم برداشت.

به گزارش ایکنا از فارس، یادواره 67 شهید مدافع حرم استان فارس و شهدای دوران دفاع مقدس محله سلطان‌آباد شیراز شامگاه پنج‌شنبه، 6 تیرماه با حضور پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس و حضور گسترده مردم، علما و فضلا در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) این کلان شهر برگزار شد.
سردار محمدجعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا گفت: شهدا آمده‌اند تا راه خود را گم نکنیم.
وی افزود: اگر امروز در جهان کسی مقابل ایران اسلامی نیست و بزرگترین سردمدار استکبار جهانی یعنی آمریکا در مقابل ایران زانو زده است به برکت خون شهداست.
 
با فرهنگ شهدا سایه جنگ برداشته می‌شود 
اسدی ادامه داد: نباید به این بحث‌هایی که می‌شود مبنی بر اینکه باید با آمریکا مذاکره کنیم، دلخوش باشیم و قبول کنیم که مذاکره سایه جنگ را برمی‌دارد در صورتی که با فرهنگ شهدا و اطاعت از ولی فقیه می‌توان سایه جنگ را از سر مردم برداشت.
این یادگار دوران دفاع مقدس یادآور شد: در این یکی دو ماه سربازان ولایتمدار که بسیاری از آنان اهل ایران هم نبودند علیه دشمنان کارهایی کردند و تیرهای غیبی هم به کشتی‌های نفت‌کش و فرودگاه‌های استکبار اصابت کرد.   
وی اظهار کرد: اینان مدعی بودند که اگر کوچکترین اتفاقی بیفتد همگی بر گردن ایران است ولی مشاهده کردیم که هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند.
 
باز هم آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند 
اسدی با یادآوری سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه گفت: هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین آمریکا مورد هدف قرار گرفت اما چه کردند و چه می‌خواهند انجام دهند؛ در حقیقت همان‌طور که امام هم فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون فرهنگ شهدا بین مردم ایران است.
وی بیان کرد: بعد از 40 سال وقتی مراسمی برای شهدا برگزار می‌شود، همه مردم می‌آیند و جمعیت باشکوهی گرد هم جمع می‌شوند که بخشی از آنان هم نیروهای مسلح هستند و همه آمده‌اند که بگویند وفادار انقلاب و ولایت فقیه هستیم و دشمنان هر چه می‌خواهند بکنند اما دین ما را نمی‌توانند بگیرند.
 
تمام انسان‌ها ولی دارند 
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه همه انسان‌ها بدون استثنا نیاز به ولی دارند و همه آنان هم ولی دارند، گفت: در آیةالکرسی می‌خوانیم کسانی که ولیشان الله است از ظلمات به سمت نور حرکت می‌کنند و بر عکس کسانی که ولیشان طاغوت است از نور به سمت ظلمات حرکت می‌کنند و این یکی از درس‌هایی است که آیةالکرسی به ما می‌دهد که اگر ولی ما غیر از خدا باشد گمراه خواهیم شد.
اسدی با تصریح اینکه امروز بعد از 40 سال جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی انجام می‌شود، اما همیشه حق قدرت‌نمایی می‌کند، گفت: زمانی در کشور همه تلاشمان این بود که نظام جمهوری اسلامی سقوط نکند و در 5 استان 17 هزار کیلومتر از خاک کشورمان اشغال شده بود اما امروز در اوج قدرت و اقتدار هستیم.
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری وقایع بعد از انقلاب اسلامی گفت: روز به روز تلالو این انقلاب در عالم بیشتر می‌شود و امروز خط مقدم ما فراتر از مرزهای کشورمان رفته است.
وی اظهار کرد: امروز 6 ارتش تمام عیار در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن، ایران و غیره درست کردیم که هر کدام در جایی مستقر شده‌اند و کاری که انقلاب اسلامی آغاز کرد را ادامه می‌دهند. در سوریه چند لشکر فاطمیون، زینبیون، حزب الله و غیره برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) تشکیل شده‌اند.
 
از روز اول انقلاب تحریم بودیم 
اسدی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند این تحریم‌ها تازه درست شده است در حالی که از روز اول انقلاب در تحریم قرار گرفتیم، گفت: از همان زمان که ارتباط ایران با آمریکا قطع شد که طبق فرمایش امام این ارتباط گرگ و میش بود، این تحریم‌ها اعمال شد.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه برخی هنوز دنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند و می‌گویند طرفدار دیوار نیستیم و طرفدار پل هستیم اما پل به کجا، به جهنم؟ گفت: این شهدا راه هدایت و پل سعادت هستند.
وی با یادآوری تأکیدات امام علی(ع) بر حمایت از مظلومان گفت: ایران تنها کشوری است که یار مظلومان است و در مقابل ظالم تمام قد ایستاده است، ایران پهپاد آنها را زد که بعد از آن  اول رئیس جمهور آمریکا گفت که این یک حرکت خودسر و شخصی بوده و کار ایران نیست اما وقتی فرمانده هوافضای سپاه می‌گوید که می‌توانستیم هواپیمای مسافربری آمریکا را بزنیم اما انسانیت به خرج دادیم، ترامپ تشکر می‌کند و بعد از آن یاوه‌گویی کرده و تحریم می‌کند.
 
معنویت؛ عامل شکست‌ناپذیری ملت ایران 
اسدی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد با مردمی که فرهنگ شهادت دارند چه کند؟ تا زمانی که این فرهنگ میان مردم ایران است و ملت ایران معنویت دارند، شکست‌ناپذیرند. 
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره آمریکا گفت: مقام معظم رهبری به مردم عزت داد و به جهانیان اعلام کرد که اگر می‌خواهید عزت داشته باشید باید اینگونه رفتار کنید نه مثل کسانی که ثانیه‌شماری می‌کنند تا مذاکره کنند.
وی ضمن برشمردن برخی از جنایات آمریکا در کشورهای مختلف دنیا گفت: چنین کشوری می‌خواهد بگوید حقوق بشر چیست؟ آمریکا چه می‌داند که انسانیت یعنی چه.
اسدی در ادامه با اشاره به حضور پیکرهای دو شهید گمنام در این مراسم گفت: این دو شهید آمده‌اند تا راه را گم نکنیم و از مسیر خود منحرف نشویم. همه تلاش شیطان این است که ما  را به سمت مادیات گرایش دهد البته کسی آن را نفی نمی‌کند اما دل بستن به مادیات ما را از راه اصلی منحرف می‌کند.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تأکید کرد: آنچه که ما را در راه اصلی نگه می‌دارد علاقه به اهل بیت(ع) و ولایتمداری است که گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و این چیزی است که ماندگار است بنابراین برای ظواهر دنیوی فریب نخوریم و به اهل بیت(ع) پشت نکنیم.
 
مسیر اهل بیت(ع) مسیر شهداست 
وی بیان کرد: مسیر اهل بیت(ع) مسیر شهداست و فرهنگ اهل بیت(ع)، فرهنگ شهداست و هر که این فرهنگ را داشته باشد، غنی است و خفیف و خار و بی‌سرمایه نمی‌شود. 
اسدی یادآور شد: مردم مصر بیش از 80 سال زندان رفتند و شهید دادند تا پیروز شدند اما بلافاصله بعد از پیروزی به سمت دنیا رفتند و نتیجه اینکه به یکسال نکشید که همه چیز را از دست دادند اما ملت ایران 40 سال ایستاده است و هر روز یک برگ زرین دیگر به تاریخ ایران سرزمین اضافه می‌شود. آیا در این سال‌ها کشوری جرئت مقابله با اسرائیل و آمریکا را داشت که ایران توانسته است. این عزت مدیون شهداست.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اضافه کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند این فرهنگ هستیم که کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد.
 
امر به معروف وظیفه تک تک مردم است 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک مردم است، گفت: ممکن است در قبال امر به معروف و نهی از منکر سختی بکشیم و جان خود را بدهیم اما نتیجه آن درست شدن وضعیت جامعه است.
اسدی با انتقاد از اینکه در بروز ناهنجاری‌ها فقط نگاه می‌کنیم، گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط به دوش ناجاست در صورتی که اینگونه نیست؛ تک تک آحاد مردم وظیفه دارند، اما متأسفانه در این راه حاضر نیستیم حتی سیلی بخوریم. کسی که حیا ندارد ممکن است فحاشی کند و سنگ بزند اما باید تکلیف خود را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه امروز مرتب طلبکاریم که چرا وضعیت ناهنجاری‌ها درست نمی‌شود اما خودمان چه کار کرده‌ایم؟ گفت: باید جامعه خود را با فرهنگ شهادت درست کنیم. شهدا به جبهه رفتند تا شهید شوند و این باعث سربلندی ایران شد.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با تصریح اینکه امر به معروف را در خانواده و اقوام خود اجرا کنیم، گفت: نباید امر به معروف و نهی از منکر از جامعه جدا شود.
انتهای پیام 
captcha