جشنواره شعر «غدیر» به فارس رسید
کد خبر: 3821688
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

جشنواره شعر «غدیر» به فارس رسید

گروه فرهنگی ــ جشنواره استانی شعر «غدیر» از سری جشنواره‌های سراسری كه در تمام استان‌ها اجرا می‌شود، در استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جشنواره استانی شعر «غدیر» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان فارس امروز، دوم تیرماه در تالار اجتماعات ناحیه یك آموزش و پرورش شیراز برگزار شد.
در این مراسم كه با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و تنی چند از مسئولان استانی برگزار شد، تعدادی از دانش‌آموزان به قرائت اشعار خود در مدح و منقبت غدیر پرداختند.
حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، مسئول بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز از دیگر شاعرانی بود كه در این محفل هنری به قرائت اشعار خود پرداخت.
جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره استانی شعر غدیر با همكاری بنیاد بین‌المللی غدیر در استان برگزار شده است كه 313 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد و در ميان 10 اثر دانش‌آموز و 13 اثر از فرهنگيان به عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند. 
وی با تصریح اینكه بنیاد بین‌المللی غدیر با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همكاری امضا كرده است، گفت: اختتامیه جشنواره‌های استانی شعر غدیر در تهران برگزار خواهد شد.
بانشی در ادامه با ذكر این نكته كه مبنای پرورش در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است، گفت: تلاش می‌كنیم تا در بیین ساحت عبادی و اعتقادی همه توانایی خود را به كار گیریم.
وی بر لزوم گسترش فرهنگ غدیر به ویژه در میان نسل جوان تأكید كرد و گفت: این كار را می‌توان به زیبایی به وسیله ابزارهای ادبی و هنری انجام داد كه یكی از آن‌ها همین جشنواره استانی شعر غدیر است.
انتهای پیام

captcha