تشدید برخورد قانونی با خانه‌های بازی فاقد مجوز در فارس
کد خبر: 3821437
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

تشدید برخورد قانونی با خانه‌های بازی فاقد مجوز در فارس

گروه اجتماعی ــ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از تشدید برخورد قانونی با خانه‌های بازی فاقد مجوز در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدابراهیم صداقت، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس امروز، اول تیر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح ساماندهی خانه‌های بازی در فارس، گفت: این اماکن با هدف سرگرم کردن کودکان زیر هفت سال راه‌اندازی شده و مدیران آن‌ها هزینه‌های گزافی از والدین برای نگهداری کودکان دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 خانه بازی در شیراز و تعدادی نیز در شهرستان‌های فارس فعال است، گفت: این مراکز مجوز فعالیت خود را از اتحادیه صنف پلاستیک و اسباب بازی فروش دریافت کرده‌اند حال آنکه عملکردشان هیچ سنخیتی با صنف یادشده نداشته و بیشتر شبیه فعالیت مهدکودک‌ها است و باید زیر نظر بهزیستی فعال باشند.
صداقت گفت: در بررسی‌های مشخص شده است که اغلب مربیان این مراکز هیچ گونه صلاحیتی در نگهداری از کودکان نداشته و مدرکی نیز مبنی بر آموزش در زمینه کار با کودکان ندارند!
به گفته وی در این مراکز کتاب، اسباب بازی و تنقلات مختلف به فروش می‌رسد و نرخ‌های ارائه شده از سوی خانه‌های بازی بدون کارشناسی است.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع، نحوه فعالیت و نظارت بر این مراکز در کمیسیون نظارت استان مطرح و عدم صنفی بودن فعالیت این مراکز تایید و مصوب شد متقاضیان برای دریافت مجوز قانونی به اداره بهزیستی مراجعه کنند.
صداقت از اجرای طرح بازرسی مشترک سازمان صمت و بهزیستی برای شناسایی و توقف فعالیت خانه‌های بازی فاقد مجوز قانونی در فارس خبر داد و تاکید کرد: ابتدا واحدهای فاقد مجوز به بهزیستی هدایت خواهند شد و اگر در مهلت قانونی اقدام لازم انجام نشود، اسامی این مراکز برای تعیین تکلیف به مرجع قضایی اعلام می‌شود.
وی همچنین خود به فعالیت مراکز رفاه کودک و خانواده اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته برخی از مهدهای کودک با دریافت مجوز از بهزیستی استان به عنوان مراکز رفاه کودک و خانواده، ارائه خدماتی را آغاز کرده‌اند، این مراکز اجازه استفاده از عنوان مهدکودک را ندارند.
معاون بازرسی سازمان سمت استان فارس گفت: این مراکز در انجام تبلیغات محلی و تهیه بروشور، نشریه و ... اجازه استفاده از عنوان مهدکودک را ندارند.
این مقام مسئول تاکید کرد: باتوجه به اینکه این مراکز بر اساس خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند به دریافت هزینه می‌پردازند بنابراین از نرخنامه یکسانی برخوردار نیستند ضمن آنکه مدیران این مراکز موظفند نرخنامه خدمات خود را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قراردهند.
به گفته صداقت برپایی کلاس‌های مشاوره‌ای برای کودکان و خانواده آن‌ها، پذیرش رده سنی 7 تا 12 سال و محاسبه هزینه‌های تمام شده از تفاوت‌های این مراکز با مهدهای کودک است.
انتهای پيام

captcha