87 درصد مردم ایران باسوادند
کد خبر: 3821037
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

87 درصد مردم ایران باسوادند

گروه اجتماعی ـ معاون وزیر آموزش و پرورش فارس با مقایسه آمار باسوادان جامعه پیش از انقلاب و بعد از آن گفت:‌ پیش از انقلاب اسلامی 47.5 درصد از کل جامعه باسواد بودند اما اکنون 87.6 درصد باسوادی در ایران ثبت شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، شاپور محمدزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز، 30 خردادماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس با تشریح دستاوردهای چهاردهه گذشته انقلاب در زمینه‌های علمی و اقتصادی گفت: پیش از انقلاب اسلامی 47.5 درصد از کل جامعه باسواد بودند اما اکنون 87.6 درصد باسوادی در ایران ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه سال‌های 57 و 58 حدود 35.5 درصد از زنان ایران باسواد بودند، گفت: امروز 82.2 درصد از زنان کشور باسواد هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین با بیان اینکه قبل از انقلاب 30 درصد جامعه روستایی ایران باسواد بودند، گفت: این آمار اکنون به 78.5 درصد افزایش یافته است.
محمدزاده گفت: اگر چه حیطه مأموریت سازمان سوادآموزی افراد گروه 10 تا 49 ساله است اما از امسال تلاش برای باسوادی افراد بالای 49 سال نیز در حیطه ماموریت این سازمان قرار گرفته است.
رئیس سازمان سوادآموزی کشور، پوشش تحصیلی کشور در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته را 98.13 درصد اعلام و اضافه کرد: طی 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 2 میلیون و 608 هزار بیسواد و کم سواد، با سواد شده‌اند و براساس آخرین سرشماری، درصد سواد در میانگین کشوری 87.6 و در فارس 88.8 درصد بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اعلام اینکه شهرستان‌های آباده، شیراز و فسا درصد باسوادی بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های فارس دارند، گفت: شهرستان‌های کوار، رستم، قیر و کارزین، فراشبند و زرین دشت نیز بیشترین درصد بیسوادی را در فارس به خود اختصاص داده‌اند.
محمد زاده اعلام کرد که این سازمان آماده اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در پنج شهرستان فارس است و اضافه کرد: در سال جدید تحصیلی 2 میلیارد و 800 میلون تومان برای باسوادی افراد، در قالب طرح‌هایی مانند شتاب بخشی پیش‌بینی شده است و 800 میلیون تومان نیز این سازمان تعهد می‌کند تا طرح را در 5 شهرستان فارس به شکل مطلوبی اجرایی کند.
رئیس سازمان سوادآموزی کشور تاکید کرد که اجرای طرح شتاب بخشی در 5 شهرستان فارس جزو مصوبات این جلسه است و اعتبارات آن از حوزه ملی تامین خواهد شد.
انتهای پیام

captcha