برخی کشورهای عرب مجبور به فروختن ملت خود هستند
کد خبر: 3815616
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
قدس جهانی/

برخی کشورهای عرب مجبور به فروختن ملت خود هستند

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌‌رضوی گفت: حکام برخی از کشورهای عرب از ترس نابودی بوسیله قدرت‌های بزرگ، مجبورند ملت خود را بفروشند، منافع خود را در نظر نگیرند و پیوندهای فرهنگی اسلامی موجود در درون کشورهای خود را از بین ببرند تا مورد حمایت متجاوزان جهانی و مستکبران قرار بگیرند.

برخی کشورهای عرب از ترس نابودی، مجبور به فروختن ملت خود هستندحجت‌الاسلام و المسلمین احمد ترابی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص فرارسیدن روز جهانی قدس و علت حل نشدن مساله فلسطین اظهار کرد: این مسئله عاملی است که پای صهیونیسم را به منطقه فلسطین باز کرده است، یعنی زمانی که انگلستان سرزمین فلسطین را در تصرف خود داشت و به عنوان یک مستعمره آن را مورد بهره‌برداری قرار می‌داد و از حاکمان اسلامی آن را جدا کرده بود. طبیعتا زمانی که انگلستان نیازی به ماندن در این منطقه نداشت، صهیونیسم را در آنجا جاسازی کرد و مسلما عاملی که صهیونیسم را به منطقه آورده، آن را نگه می‌دارد.
وی افزود: قطعا انگلیس به‌ عنوان یک حکومت نبوده، بلکه به عنوان یک تفکر و اندیشه عیسی، یهودی و صهیونیستی بوده است که بر کل اروپا و آمریکا یک حاکمیت نیمه‌پنهان داشته است، یعنی حاکمیت اخیر را مدیریت می‌کند اما به نظر می‌رسد که دولت‌مردان مشغول به حکومت هستند.
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: طبیعتا همان عاملی که صهیونیسم را وارد میدان کرده، همچنان وجود دارد و در واقع یک سازمان پنهان یهود است که بر ثروت و نیروهای علمی خود در سراسر اروپا و آمریکا متکی بوده و به صورت غیر مستقیم دولت‌ها را مدیریت می‌کند.
ترابی در خصوص اینکه آیا این گفته که برخی کشورها ایران را مقصر ادامه کشمش مساله قدس می‌دانند، صحت دارد یا خیر، بیان کرد: طبیعی است که وقتی دو نفر در دادگاه حاضر می‌شوند و موضوعی را به عنوان موضوع مورد اختلاف طرح می‌کنند، هر طرف قضیه، تلاش می‌کند طرف دیگر را متهم کند و این امری طبیعی است.
وی اضافه کرد: آنچه یک قاضی عاقل و فهیم می‌تواند روی آن حساب کند، این است که کدام ادعا مستند و کدام یک دلیل خود را دارد. ایران در صدد این موضوع است که چرا ملت سرزمین فلسطین را آواره و زمین‌های آنان تصاحب شدعه و به اعتبار اینکه چند سال پیش قومی به نام بنی‌اسرائیل در آن سرزمین حضور داشته و سپس در سراسر دنیا پخش شده، اکنون بازگشته و انسان‌هایی که در این سرزمین زندگی می‌کنند را از خاک آن بیرون می‌کنند و حرف ایران این است.
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌ رضوی تصریح کرد: یک طرف ماجرا به همه چیز از جمله سلاح، مهمات و حمایت‌های جهانی به وسیله قدرت‌هایی که همیشه پشت سر متجاوزین و علیه ملت مظلوم هستند، مجهز است و طرف دیگر سنگ در دست دارد و با توجه به این موضوع متوجه خواهید شد که متجاوز و مظلوم کیست.
ترابی عنوان کرد: چگونه ممکن است کسانی که سنگ در دست دارند و از سرزمین خود دفاع می‌کنند، ناحق و متجاوز باشند؟ از سرزمین خود دور شده و پشت سیم خاردار و دیوارهای بلند قرار بگیرند و در سرزمین کوچکی به صورت متمرکز زندگی کنند که جایی برای زندگی ندارد و طرف مقابل بیابان‌ها، شهرها و امکانات را در تصرف خود بگیرد و در کنار آن از حمایت کشورهایی که از 200 سال گذشته تاکنون کارشان تجاوز به ملت‌های دیگر است، نیز برخوردار باشند. این موضوع روشن و در دادگاه‌های جهانی نیز مشخص است.
وی در ارتباط با موفقیت طرح کنونی اعراب برای حل مساله فلسطین گفت: به لحاظ مقطعی کسانی که پول و زور دارند برای کوتاه مدت اقدامی را پیش خواهند برد، اما به هزار و یک دلیل در دراز مدت مشکلی را حل نخواهند کرد. نخست آنکه هر تدبیری کنند، ضد آن از دلش بیرون می‌آید، تمام کودکانی که از فلسطین در کشورهای دیگر پراکنده شوند، در طول این مدت توانمندی‌هایی برای خود کسب خواهند کرد و در یک فرصت ویژه بازخواهند گشت و حق خود را خواهند گرفت.
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌ رضوی بیان کرد: دور کردن مردم فلسطین از سرزمین آنان، این مشکل را به صورت مقطعی حل خواهد کرد، زیرا مشکل صهیونیسم، مساله غصب سرزمین نیست، بلکه درصدد تجاوز به همسایگان و حقوق ملت‌ها در سراسر سرزمین‌های اسلامی است. قبل از انقلاب در کشور ما و حتی رژیم قبل چه حقی علیه اسرائیل داشتند که شکنجه‌گر برای ما تربیت و برای شکنجه‌گران و جاسوسان دوره برگزار می‌کردند.

خوی تجاوز و سلطه در اعماق رژیم صهیونیسم است
ترابی خاطرنشان کرد: این مسائل نشان‌دهنده این است که خوی تجاوز و سلطه در اعماق رژیم صهیونیسم است و این خوی با نابودی فلسطین تمام نمی‌شود، بلکه به سراغ ملت‌های دیگر خواهند رفت و هرگز روی آرامش را نخواهند دید. این اولین دلیل از هزار و یک دلیل است که به تنهایی کافی است، اما دلیل دیگر، تمام اخبار و روایت‌هایی است که نشان می‌دهد که یهود در مقطعی سرکشی فراوان و صهیونیسم نیز به عنوان گروهی از یهود علیه مسلمانان سرکشی می‌کند و در یک مقطع خاص تا اعماق خانه‌هایشان مورد تفتیش و پیگیری قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: این تعبیر که آنان را از اعماق خانه‌هایشان بیرون خواهند کشید، احتمالا منظور همان سنگرهایی است که برای گریز و فرار از آن استفاده می‌کنند و موشک بر آن کارساز نیست، اما در یک روز ارتش بزرگ اسلام به سراغ آنان خواهد رفت و آنان را از درون سنگرها به بیرون خواهد کشید.
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌ رضوی در خصوص علت فراموشی مساله فلسطین توسط کشورهای عربی گفت: بیشتر حکام اسلامی در کشورهای مختلف به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که به نوعی وابسته به قدرت‌های بزرگ بوده و می‌خواستند خود را به وسیله آمریکا، انگلیس و فرانسه حفظ کنند. این افراد دشمنان بشریت بودند، یعنی تنها منافع خودشان مهم است و چیزی به نام انسان، یمنی، سوری و عراقی برای آنان اهمیت ندارد، حقوق بشر به معنای افراد آمریکایی است و منظور آنان، آمریکایی‌های درجه سه نیست، بلکه طبقه سرمایه‌داری که یهود در مرکز آن قرار دارد، است.
ترابی تصریح کرد: بنابریان به دلیل اینکه این حکام عمیقا وابسته به پشتوانه‌های متجاوز هستند، به همین دلیل منافع ملی خود را در نظر نمی‌گیرند، زیرا در این صورت آن پشتوانه‌ها، آنان را رها خواهند کرد و ممکن است آنان را از بین ببرند، لذا از ترس نابودی به‌وسیله قدرت‌های بزرگ، مجبور هستند ملت خود را بفروشند، منافع خود را در نظر نگیرند و پیوندهای فرهنگی اسلامی موجود در درون کشورهای خود را از بین ببرند تا مورد حمایت متجاوزان جهانی و مستکبران قرار بگیرند.

انتهای پیام

captcha