تجلی آیات قرآن در شب‌های قدر عاشقی/ فارس؛ داغدار پدر یتیمان
کد خبر: 3815047
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

تجلی آیات قرآن در شب‌های قدر عاشقی/ فارس؛ داغدار پدر یتیمان

گروه اجتماعی ـ همزمان با سراسر کشور، مراسم شب‌های قدر همراه با سوگواری سالروز شهادت اب‌الائمه، حضرت علی(ع) در تمام نقاط فارس برگزار شد و با دیدن حرکت مردم خداجو در شب‌های قدر انسان یاد آیه شریفه «... أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ ... دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد...» (آیه 46 سوره سبا) می‌افتد.

به گزارش ایکنا از فارس، طبق یک سنت حسنه و دیرینه اسلامی، مراسم شب‌های قدر، بهترین شب‌های خداوند در طول سال، شب‌هایی که درب‌های رحمت الهی به روی عموم مردم گشوده می‌شود، شب گذشته، 5 خردادماه در تمام نقاط مختلف استان فارس برگزار شد.

برگزاری مراسم‌های شب قدر در 10 هزار مکان مذهبی فارس
قریب 7 هزار مسجد، حسینیه، تکایا، کانون مساجد و یک هزار و 400 بقعه متبرکه فارس، 1200 گلزار شهدا و هزاران منزل و کوی و بزرن شب گذشته میزبان نیایشگران شب‌های قدر عاشقی بودند.

مشکلات و دشمنی‌ها؛ از عشق ملت ایران به دین و اهل بیت(ع) نمی‌کاهد
حال و هوای شب‌های قدر بسیار دیدنی است؛ علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی فراوان و تحرکات و شبهه‌افکنی‌های شبانه‌روزی دشمنان دین خدا و اهل بیت(ع) اما از دینداری مردم و عشق و علاقه آنان به مکتب حق و بندگی و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ گاه نه کاسته می‌شود و نه از بین می‌رود.
مردم خداجو و متدین استان فارس در شب‌های قدر عاشقی دسته به دسته، گروه گروه و یا فردی و تکی برای عبادت خداوند راهی مکان‌های مذهبی می‌شوند تا ساعاتی با خدای خویش به راز و نیاز بپردازند. عده‌ای هم ترجیح می‌دهند در سکوت و خلوت و تنهایی خویش در منزل اعمال و عبادات این شب را به جا آورند.

تجلی آیات قرآن در حرکت مردم در شب‌های قدر
با دیدن حرکت مردم خداجو در شب‌های قدر انسان یاد آیه شریفه «... أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ ... دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد...» (آیه 46 سوره سبا) می‌افتد و چه زیبا بعد از گذشت 1400 سال از آن شبی که طبق آیات قرآن بهتر از هزار شب است، همچنان مردم این سنت حسنه احیای شب‌های قدر و گرامیداشت آن را برپا می‌دارند.
اینجاست که می‌توانیم تحقق وعده‌های الهی را ببینیم؛ آنجا که فرمود «... جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛... حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است» (آیه 81 سوره اسرا)
نجوای نیایشگران شب‌های قدر عاشقی در همه جا در این ساعات و شب‌ها گوش‌ها را نوازش و دل‌ها را صیقل می‌دهد تا انسان بتواند از این فرصت گرانسنگی که خداوند دوباره در طول عمر او قرار داده است، برای زدودن زنگار دل استفاده کند.
اما دیشب، شب سالگرد مولای متقیان، اب الائمه، پدر یتیمان، شیر خدا، حیدر کرار، حضرت علی(ع) بود که باعث شده بود مراسم شب‌های قدر همراه با سوگواری در سوگ و رثای خاندان عصمت و طهارت باشد.

تمام شیعیان در چنین روزی یتیم شدند
امروز، 6 خردادماه مصادف با 21 ماه مبارک رمضان، تمام نقاط فارس داغدار و سیاهپوش سوگ پدر یتیمان هستند. به راستی 1400 پیش در چنین روزی تمام شیعیان یتیم شدند و چه داغی عظیم‌تر از یتیم شدن.
مراسم‌های سوگواری از صبح امروز در تمام نقاط فارس به خصوص در حرم‌ها و بقاع متبرکه استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری هستند.
در کانون‌های مساجد فارس نیز صبح امروز مراسم قرائت زیارت امین الله برگزار شد و امشب نیز مراسم‌های سوگواری در تمام مساجد و تکایا برگزار می‌شوند.
انتهای پیام

captcha