برگزاری نخستین نشست تخصصی مركز مرات جهاد دانشگاهی فارس
کد خبر: 3813252
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

برگزاری نخستین نشست تخصصی مركز مرات جهاد دانشگاهی فارس

گروه اجتماعی ـ دفتر مطالعات راهبردی و ارزیابی تاثیر (مرات) جهاد دانشگاهی فارس اولین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های مرتبط با پروژه‌های شهری را در روز چهارشنبه، اول خردادماه برگزار می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان فارس، دفتر مطالعات راهبردی و ارزیابی تاثیر (مرات) دفتر با توجه به نیاز روز افزون به دانش ارزیابی تاثیر و با هدف ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در این حوزه، توسط گروه علوم رفتاری جهاد دانشگاهی فارس تأسیس شده است.
این دفتر در مدت 6 ماه گذشته با برگزاری چندین كارگاه، فعالیت مطالعاتی و رسانه‌ای، ترجمه كتاب و تولید محتوا گام‌هایی برداشته است و در فاز جدید فعالیت خود تلاش دارد سلسله نشست‌ها و میز گردهایی را با حضور صاحبنظران برگزار كند.
تمركز حوزه مطالعاتی ارزیابی تاثیر، مرتبط با فعالیت‌های توسعه‌ای اعم از سیاستگزاری‌ها، برنامه‌ها، و پروژه‌های عملیاتی است. با توجه به اینكه هر اقدام توسعه‌ای علاوه بر پیامدهای برنامه ریزی شده شامل برخی آثار و پیامدهای احتمالی ناشناخته خواهد بود، دانش ارزیابی تاثیر برای ارزیابی آنها بوجود آمده و توسعه پیدا كرده است.
از پیامدهایی كه دارای اهمیت است و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد می توان به تاثیرات زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت اشاره كرد.
پروژه دوچرخه راه شیراز كه از بهمن ماه سال گذشته در شیراز عملیاتی شده، از موارد مد نظر دفتر مرات جهاددانشگاهی فارس بوده که مطالعاتی نیز در همین ارتباط انجام و نتایج آن منتشر شده است.
در نشست آتی (چهارشنبه اول خردادماه) تلاش خواهد شد از دیدگاه رئیس هیئت دوچرخه سواری استان فارس به عنوان كارشناس ورزشی استفاده شود.
روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس برگزاری این نشست را برای عموم آزاد اعلام و اضافه کرده است که این جلسه ساعت یازده صبح روز چهارشنبه، اول خردادماه در محل سالن اجتماعات معاونت پژوهشی این مجموعه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha