ثبت‌نام بیش از ۴۸۰۰ متقاضی خادم‌یاری در آذربایجان غربی
کد خبر: 3812956
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

ثبت‌نام بیش از ۴۸۰۰ متقاضی خادم‌یاری در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۳۵ نفر به‌عنوان متقاضی خادم‌یاری حرم امام رضا(ع) در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۴۸۰۰ متقاضی خادم‌یاری در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر نوروزنژاد، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، افزود: یک‌هزار و ۵۲۸ نفر از این تعداد مراحل گزینش و تشکیل پرونده خود را طی کرده و فعال هستند.
وی ادامه داد: طرح خادم‌یاری از طرح‌های شایسته‌ای است که می‌تواند نقش مهمی در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا کند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی بیان کرد: بهره‌مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی‌شود و عاشقان این امام کریم می‌توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه خادم‌یاران علاوه بر اینکه می‌توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا (ع) کشیک دهند، خاطرنشان کرد: همچنین این افراد در شهر و روستای خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه‌های مرتبط با تخصص خود به‌صورت افتخاری خدمت می‌کنند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ رضوی، اعزام محرومان بالای چهل سال به مشهد مقدس، خدمات‌دهی در زمینه اشتغال، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه تهیه جهیزیه، خدمات‌رسانی سلامت به محرومان، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق و کمک مردمی آستان قدس رضوی با مشارکت خیران از خدمات این نهاد است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوروزنژاد اظهار کرد: همچنین طی امسال ۱۷۶ زائر اولی از آذربایجان غربی با حمایت آستان قدس رضوی در قالب چهار کاروان به حرم مطهر امام رضا(ع) اعزام شده است.
وی تصریح کرد: مدت زمان اسکان این زائران سه روز بوده و محل اسکان آنها نیز در زائرشهر رضوی است.
شایان‌ذکر است، در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده است تا عموم علاقه‌مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه‌ها و مؤسسات آستان قدس رضوی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha