جشنواره «کتابخوانی رضوی» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3809978
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

جشنواره «کتابخوانی رضوی» در لرستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با معرفی ۱۲ عنوان کتاب برگزار می‌شود.

جشنواره «کتابخوانی رضوی» در لرستان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، امروز چهارشنبه، هجدهم اردیبهشت در کارگروه اجتماعی و فرهنگی لرستان، اظهار کرد: با وقوع سیل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان موکب تهیه غذا را با ظرفیت ۱۲ هزار پرس در محیط کتابخانه علامه جزایری دایر کرد.
وی با ذکر این مطلب که با کمک استان‌های معین مقادیر زیادی اسباب‌بازی برای کودکان مناطق سیل‌زده تهیه شد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با اعزام کاروان‌های فرهنگی و استقرار کتابخانه‌های سیار در پلدختر و معمولان از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان است.
طهماسبی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی در مناطق سیل‌زده در طول سال ادامه خواهد داشت، افزود: بیش‌ از ۳۰۰ میلیون تومان اسباب‌بازی برای کودکان مناطق سیل‌زده تهیه شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در لرستان اشاره کرد و افزود: از اهداف از آن ترویج فرهنگ مطالعه است این در حالی‌است که برای برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.
وی با ذکر این مطلب که در این جشنواره ۱۲ منبع کتاب دارد که در دو بخش آنلاین یا پویش مجازی و مکتوب برگزار خواهد شد، ادامه داد: آشنایی با زندگی امام رضا(ع) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
طهماسبی با تأکید بر این‌که این مسابقه تا خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: اعضای انجمن کتابخوانی استان مبلغی را برای تهیه منابع جشنواره رضوی اختصاص دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با تأکید بر حضور کتابداران در مدارس با هدف تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: کانون پرورش فکری جایگاهایی برای پویش مجازی جشنواره رضوی اختصاص دهد.

انتهای پیام

captcha