جهاددانشگاهی، فرهنگ گفتگو را در جامعه نهادینه کرده است
کد خبر: 3809173
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

جهاددانشگاهی، فرهنگ گفتگو را در جامعه نهادینه کرده است

گروه اجتماعی ــ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام اینکه جهاددانشگاهی جور ما دانشگاهیان در بخش فرهنگی را می‌کشد، افزود: جهاددانشگاهی با برگزاری مناظرات دانشجویی در حال بنیان نهادن فرهنگ گفتگو در جامعه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، شعبان سپهر، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شامگاه یکشنبه، 15 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که با همت جهاددانشگاهی در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جای امیدواری است که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی، رو به حرکت‌های جدیدی سوق داده شده است.
وی با اشاره به تحولات جهاددانشگاهی، بیان کرد: این نهاد انقلابی توانسته در سطح بین‌المللی، کشور ما را مطرح کند و از طریق مؤسسه رویان در بین چند کشور مطرح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با قدردانی از جهاددانشگاهی در برگزاری این مناظرات دانشجویی بیان کرد: انتظار ما از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلاب نیز همین است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، دانشگاه‌ها را مبدأ تحول جامعه قرار دهد تا حال جامعه ما خوب شود.
وی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی جور ما دانشگاهیان در بخش فرهنگی را می‌کشد، افزود: جهاددانشگاهی با برگزاری مناظرات دانشجویی در حال بنیان نهادن فرهنگ گفتگو که یک فرهنگ زیر بنایی در جامعه بوده، است.
سپهر با اشاره به اینکه حال دانشگاه‌های ما امروز خوب نیست، افزود: همین امر موجب شده که ما در چنین شرایطی بدی در جامعه زندگی کنیم.
وی افزود: در گذشته دانشجویان در کنار آموزش، منش را نیز یاد می گرفتند که امروز اساتید به منش، رفتار و اخلاق دانشجو هیچ نوجهی ندارند که اگر این ارتباطات وجود داشته باشد، حال دانشگاه خوب می‌شود.
سپهر اعلام کرد: ما در مناظرات باید به دور از هیجانات به مخاطب اجازه بدهیم که در آزادی کامل پس از شنیدن استدلال‌های ما، مطلبی را بپذیرد و امیدوارم چنین الگویی در سطح جامعه پیاده شود.
وی با اشاره به برگزاری مناظره، بیان کرد: شیوه جدید در قالب مناظره‌های دانشجویی، چگونه حرف زدن و چگونه شنیدن را به دانشجویان تمرین و یاد می‌دهد تا در آینده که اداره امور کشور را دست گرفتند بتوانند به درستی ایفای نقش کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: مناظره موجب شده که دانشجویان به طرف مقابل فرصت حرف زدن و خوب گوش کردن بدهند و این در حالی است که بسیاری از بزرگان جامعه نمی‌توانند حقیقت را بشنوند.
سپهر ذکر کرد: برخی از مدعیان جامعه ما درست گوش دادن را بلد نیستند و نمی‌توانند خوب جواب دهند.
وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان مایه امید برای کشورمان هستند، افزود: در یک جامعه متمدن و نرمال امروزی اعتقاد بر این است که دانشگاه مغز متفکر آن جامعه است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ادامه داد: دانشجویان به دور از هیجان باید در دانشگاه مسائل جامعه را مطرح کنند چرا که دانشگاه بهترین مکان برای حل مسائل است.
سپهر گفت: نباید در مناظرات سطح جامعه، یک ارتباط عاطفی با گزاره برقرار کنیم، باید مبتنی بر اطلاعات دقیق روز در اثبات یا رد آن گزاره صحبت کرد، چرا که اگر منطقی برخورد نشود منافع جامعه دچار مشکل می‌شود.
وی بیان کرد: ما در مناظرات باید به دور از هیجانات به مخاطب اجازه بدهیم که در آزادی کامل پس از شنیدن استدلال‌های ما، مطلبی را بپذیرد، امیدوارم چنین الگویی در سطح جامعه پیاده شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مناظرات باید در دانشگاه‌های استان رواج پیدا کند، یادآور شد: خوشبختانه در این راستا جهاد دانشگاهی به عنوان هشتمین بار در بین دانشگاهیان استان این مناظرات را برگزار کرده است.
انتهای پیام

captcha