مساجد در گام دوم انقلاب نقش ایفا کنند
کد خبر: 3804965
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

مساجد در گام دوم انقلاب نقش ایفا کنند

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: کارگزاران، فعالان و هیت امنا و پایگاه‌های مساجد در گام دوم انقلاب با ایده پردازی هوشمندانه باید اقدامات سازنده‌ای در عرصه اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

مساجد در گام دوم انقلاب نقش ایفا کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به نقش عربستان سعودی در جریان کودتای ساختگی سودان، اظهار کرد: چند سال پیش عمر البشیر برای شرکت در اجلاس «عدم تعهد» به ایران آمده و به دیدار مقام معظم رهبری رفته بود که در جریان این دیدار رهبری به وی هشدار داده بودند که درقبال طراحی‌های بدخواهان ملت‌های اسلام باید مراقب و هوشیار باشند و در تحلیل اوضاع دچار اشتباه نشوند. اگر عمرالبشیر به این هشدارها توجه می‌کرد امروز به این سرنوشت دچار نمی‌شد.

وی با بیان این‌که برکناری عمرالبشیر، رییس جمهوری سودان باعث شده تا بسیاری، کوتای نظامی را یک کودتای ساختگی بدانند، گفت: با کودتای نظامی در سودان گامی پیش‌دستانه برداشته شده است، چرا که احتمال می‌رود با پیشرفت و موفقیت مخالفت‌های واقعی با البشیر برای ایجاد تحول اساسی در ‌سودان، نقش این کشور در یمن هم عوض شود که تهدیدی برای ائتلاف سعودی‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: هدف بعدی از کودتای نظامی در سودان، پایان دادن به نقش قطر در سودان از طریق اعمال تسلط «عبدالفتاح البرهان» مهره سعودی‌ها و اماراتی‌ها در سودان است؛ این امر با توجه به رقابت شدید عربستان، امارات و قطر کاملا قابل فهم است.

خطیب جمعه تبریز، بیان کرد: هدف دیگر از تغییر در سودان، تسهیل ارائه کمک‌های مالی عربستان و امارات به سودان با کنار زدن البشیر بوده که تحت تحریم‌های بین المللی است، تا با آرام گرفتن جو عمومی در سودان، زمینه توسعه حضور نظامی سودان در یمن را فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی پاک، اظهار کرد: زمین بستر حیات پایدار بوده و روز "زمین پاک" فرصتی برای تامل بیشتر بر نقش حیاتی زمین است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به پنج تهدید زیست محیطی زمین اضافه کرد: این پنج تهدید امنیت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد که شامل "آلودگی هوا، بحران آب، آلودگی و فرسایش خاک، نابودی تنوع زیستی و مصرف بی‌رویه انرژی" است.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان این‌که انقلاب اسلامی مقدمه نهضت جهانی ولی عصر(عج) است، افزود: وظیفه حکومت اسلامی در عصر غیبت برپایی عدالت و قسط در جامعه است.

وی به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: نقش وزارت اطلاعات در تامین امنیت سیاسی، اقتصادی و... بسیار ارزشمند بوده و این نیروی انقلابی در ایجاد فضای همدلی و هبستگی تقش ارزشمندی را ایفا می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: نقش وزارت اطلاعات در مبارزه با گروه‌های تروریستی قابل ستایش بوده و این نیروی انقلابی برای مبارزه با مفاسد، قاچاق کالا و نقره و همچنین مبارزه با شرکت‌های سوری و زمین خواری‌ها نقش بسیار ارزشمندی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر این‌که نقش وزارت اطلاعات در راه مبارزه با تکفیری‌ها فراموش نشدنی است، ا‌ظهار کرد: وزارت اطلاعات برای مقابله با سرویس‌های اطلاعاتی و دستگیری جاسوس‌هایی چون ریگی و همچنین کشف احتکار و... مجاهدت‌های بسیاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اقدامی اطلاعاتی در استان، تعدادی از اعضای شبکه قاچاق سازمان یافته و پیچیده‌ای را دستگیر کردند که از سال ۹۲ حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره چینی را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان وارد کشور کرده‌اند.

خطیب جمعه تبریز، گفت: سال گذشته نیز تعدادی از اعضای اصلی و رابطین شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی در صنایع پتروشیمی و پلاستیک را دستگیر و احضار کرده‌اند که با تشکیل شرکت‌های تعاونی، سهمیه شرکت‌ها را دریافت کرده و از طریق دلالان در بازار سیاه به فروش می‌رساندند.

وی در ادامه از راهپیمایی ارزشمند مردم در حمایت از سپاه پاسداران قدردانی کرد و افزود: سالروز تشکیل سپاه پاسداران در سوم اردیبهشت سال ۵۸ را گرامی داشته و برای این نیروهای انقلابی آرزوی توفیق داریم.

وی در این رابطه توضیح داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تشخیص داده شد که به یک نیرو و نهاد انقلابی نیاز است که در مقابل دشمنان ایستادگی کند؛ امروز بعد از ۴۰ سال، تهدیدات اخیر دشمن علیه سپاه و به ویژه تلاش کاخ سفید برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اهمیت نقش سپاه در خنثی کردن تهدیدات دشمنان را بیش از گذشته روشن می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ادامه به رژه سراسری روز ارتش اشاره کرد و گفت: اقدامات انقلابی «شهید سپهبد قرنی» نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، منافق‌ها را تحریک کرد تا این انسان وارسته را از میان بردارند.

وی با بیان این‌که ترور شهید قرنی نخستین جنایت منافق‌ها در ترور فرماندهان نیروهای مسلح بود، افزود: شهید قرنی اولین فرمانده شهید نیروهای مسلح بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن روز کار و کارگر اشاره کرد و افزود: کارگران محور اصلی تحقق شعار «رونق تولید» بوده و نقش ارزشمندی در این رابطه دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه بر اهمیت تکریم مساجد در دهه پایانی شعبان اشاره کرد و گفت: مساجد نقش مهمی در گام دوم انقلاب دارند؛ دهه پایانی شعبان نیز فرصتی برای آمادگی بیشتر مومنان برای بهره مندی از ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه به نقش اساسی مسجد در جامعه اشاره کرد و افزود: کارگزاران و فعلان مساجد باید با ایده‌پردازی هوشمندانه و طراحی آینده‌نگرانه اقدامات سازنده‌ای در مساجد انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده با تشریح اهمیت احسان و نیکی به پدر و مادر از دیدگاه قرآن و اهل بیت علیهم السلام گفت: علاوه بر اینکه در زمان حیات والدین باید آنها تکریم کرد، بعد از وفات آنها ادای دِین و تامین اسباب آمرزش پدر و مادر از وظایف اولاد نسبت والدین است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: اولاد باید در زمان حیات والدین و بعداز وفات آنها با توجه به اعمال و رفتار خود، کاری انجام ندهند که مردم پدر و مادرشان را مورد اهانت و جسارت قرار دهند.

انتهای پیام

captcha