گزارش ایکنا از مراسم تجلیل از پدر قاریان فارس
کد خبر: 3802983
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

گزارش ایکنا از مراسم تجلیل از پدر قاریان فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تجلیل از خادمات استاد محمدعلی ذاکری، قاری روشندل و پیشکسوت استان فارس با حضور گسترده جامعه قرآنی این استان در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تجلیل از خدمات بیش از 40 ساله قاری پیشکسوت استان فارس، استاد محمدعلی ذاکری شب گذشته، 22 فروردین‌ماه با حضور گسترده جامعه قرآنی این استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
در این مراسم ابتدا محمد بهرامی‌شاد، یکی از قاریان جوان و برجسته استان فارس آیاتی از سوره زمر و توحید را تلاوت کرد و سپس مولودی‌خوانی توسط جهان‌شاه یکی از خادمان حرم مطهر اجرا شد.
تلاوت محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و سپس نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس، پیام تبریک این شورا را درباره تجلیل از استاد ذاکری قرائت کرد.
ذاکری نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم بسیار بیشتر از این‌ها جای توجه و تجلیل دارد و باید بیش از این‌ها به عرصه قرآن توجه ویژه شود.
وی از مادر مرحومش که اجازه از سنین کودکی وارد محافل قرآنی شده است و همچنین همسرش که به خاطر برخی از مسائل سختی‌های زیادی کشیده است، قدردانی کرد.
پدر قاریان فارس همچنین از تمام کسانی که تلاش کرده و این مراسم را برگزار کردند، قدردانی کرد و گفت: اگر این اولین جلسه برای تجلیل از خادم کوچک قرآن است، نباید آخرینش هم باشد چرا که ما پیشکسوتان و نخبگان قرآنی فراوانی داریم که باید از آنها قدردانی شود.
در پایان این مراسم استاد ذاکری از سوی نهادهای مختلفی نظیر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)، سپاه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت امنای مسجد حسینی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان قضایی نیروهای مسلح، مؤسسه بیت‌الاحزان، مؤسسه شب چراغ شیراز، مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین تجلیل شد که هر کدام هدایا و لوح‌های جداگانه‌ای به استاد هدیه کردند.
بنا بر این گزارش، استاد محمدعلی ذاکری، قاری روشندل و پیشکسوت استان فارس در سال 1340 در شیراز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مدارس شبانه‌روزی تهران گذارند.
با درگذشت پدرش به شیراز بازگشت و تحصیلات خود را در یکی از مدارس شیراز ادامه داد و در سال 1365 ازدواج کرد و در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی دانشگاه شیراز تحصیل کرد و بعد از آن در دارالقرآن بسیج به عنوان کارمند مشغول به کار شد و در این کسوت نیز بازنشسته شد.
استاد ذاکری از دوران پیش از انقلاب اقدام به برگزاری محافل قرآنی در مساجد مختلف می‌کرد و بسیاری از قاریان استان فارس به خصوص در سنین کودکی در محضر این استاد تلمذ کرده‌اند و به همین دلیل به وی، پدر قاریان فارس نیز گفته می‌شود.
انتهای پیام

captcha