آتش‌نشانی در سیل شیراز چه کرد
کد خبر: 3800513
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

آتش‌نشانی در سیل شیراز چه کرد

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به وقوع سیل در این کلان‌شهر گفت: هم اکنون این سازمان سه ماموریت اصلی پاکسازی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، حفظ ایمنی کلیه شهر و شهروندان و حفظ ایمنی کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی را همزمان انجام می‌دهد و ایمنی را پس از وقوع حادثه سیل حفظ می‌کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز، 11 فروردین با اشاره به وقوع حادثه تلخ سیل دروازه قرآن در پنجم فروردین‌ماه گفت: طی سه ساعت آتش نشانان 80 ماموریت را در این روز انجام و همزمان در 10 نقطه خدمات رسانی می کردند. همچنین برخی از شهروندان و مسافران در زیرگذرها و کنار گذرها گرفتار شده بودند که با حضور به موقع همکاران در سازمان آتش نشانی توانستیم به انها امدادرسانی کنیم.
وی با بیان اینکه در روزهای پنجم و ششم فروردین‌ماه بیش از سه هزار تماس توسط شهروندان داشتیم، افزود: از جمله اقدامات مهم این سازمان در همان مراحل اولیه فرخوان جهت حضور پرسنل هر دو شیف هر ایستگاه همچنین پرسنل بازنشسته این سازمان بود. در مرحله اول امدادرسانی به افراد گرفتار در خودرو در محل دروازه قرآن و پس از آن جابه‌جایی خودروهای آسیب دیده به وسیله خودروهای آتش‌نشانی انجام شد.
قانع با اشاره به وقوع حادثه سیل محله سعدی در ششم فروردین‌ماه افزود: در این حادثه آتش‌نشانان بیش از 500 ماموریت را انجام، جان بیش از 200 نفر از شهروندان را نجات دادند و پس از اتمام سیل به رفع آب گرفتگی معابر اقدام کردند.
وی بیان کرد: در روزهای پس از حادثه سیل سعدی با همکاری سایر نیروهای شهرداری همچون پاکبانان، نیروهای فضای سبز و نیروهای اجرایی مناطق در حال پاکسازی معابر محله سعدی هستیم. هم‌اکنون آتش نشانان داوطلب، سربازان وظیفه و نیروهای کادر در این محله حضور دارند و در حال پاکسازی آن هستند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی بیش از 72 ساعت است که محل را ترک نکردند و در مناطقی که مورد نیاز بوده مثل بلوار نصر، بلوارسرداران، هفت تنان و خیابان‌های منشعب حضور داشتند.
قانع، تعمیر رایگان اتومبیل‌های حادثه دیده از واقعه سیل دروازه قرآن که هم اکنون در پارکینگ اکبرآباد هستند، را از دیگر خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برشمرد.
انتهای پیام

captcha