افزوده شدن بیش از یک میلیون مترمربع به زیرساخت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی
کد خبر: 3798353
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

افزوده شدن بیش از یک میلیون مترمربع به زیرساخت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در عرصه فرهنگی بیش از یک میلیون مترمربع به زیر ساخت‌های حوزه فرهنگی آستان قدس رضوی در سه سال اخیر افزوده شده است.

افزوده شدن بیش از یک میلیون مترمربع به زیرساخت‌های فرهنگی آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری گزارش عملکرد سالانه آستان قدس رضوی در سال 97 و اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در نوروز 98 که ظهر امروز 25 اسفندماه در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سرانه فضای فیزیکی برای خواهران در حرم مطهر حدودا یک متر مربع بوده که با اختصاص رواق حضرت زهرا(س) با حدود 1000 متر مربع، این ظرفیت تقریبا دو برابر افزایش یافته است. با وجود اینکه مشکلات سخت‌افزاری در کشور اهمیت زیادی دارد، اما مشکلات ما در جامعه تنها بع مشکلات سخت‌افزاری محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین ماه گذشته با توجه به فرارسیدن دهه فجر کتابخانه شهرستان گناباد تاسیس گردید. همچنین آستان قدس رضوی به افزایش و بهبود ظرفیت «زائر‌شهر» و «زائر‌سرا» پرداخته است.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: برنامه دیگری که با توجه آستان قدس رضوی توسعه یافته است، مهدالرضا‌ها هستند. این مهدالرضا‌ها با 10 سال سابقه تنها در 9 استان کشور وجود داشتند که با کمک آستان قدس رضوی در دو سال گذشته به 31 استان کشور نیز افزایش یافته‌اند.

وی بیان کرد: ده هزار نفر از خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) را خواهران تشکیل می‌دهند. این رقم در حالی است که خدمت خواهران در حرم مطهر رضوی به اندازه یک جمله مستند و واقعی نبوده و برای اولین بار در سه سال گذشته خدمت خواهران رسمی شده است. همچنین تاکنون نزدیک به 179 نفر حکم رسمی خدمت خود را از آستان قدس رضوی دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 200 هزار نفر در سراسر کشور زیر پرچم امام رضا(ع) فعالیت می‌کنند. همچنین در حوزه فرهنگی 20 هزار فعال فرهنگی در 31 استان کشور به صورت داوطلبانه و انگیزه معنوی آماده خدمت هستند.

حجت‌السلام گنابادی اضافه کرد: در خصوص ظرفیت‌های مدارس و فعالیت‌های آستان قدس رضوی در این خصوص باید گفت که در 30 سال گذشته 14 مدرسه با عنوان مدرسه امام رضا(ع) تاسیس شده‌اند و در سه سال اخیر 3 مدرسه در دست احداث هستند و برخی از آنان به بهره‌برداری رسیده‌اند. به طور مثال مدرسه امام رضا(ع) در سرخس آغاز به فعالیت کرده و دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

captcha