دستگاه قضا براساس توصیه‌های هشت‌گانه رهبری گام بردارد/ عدالت قربانی مصلحت نشود
کد خبر: 3798021
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

دستگاه قضا براساس توصیه‌های هشت‌گانه رهبری گام بردارد/ عدالت قربانی مصلحت نشود

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم گفت: از رئیس جدید دستگاه قضا انتظار داریم تا عدالت قربانی مصلحت نشود و مردم طعم شیرین عدالت را با برخورد قاطع و بدون تعارف با دانه‌درشت‌های مفاسد اقتصادی بچشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ با اشاره به فرارسیدن ما رجب‌المرجب به بیان فضیلت و جایگاه معنوی این ماه پرداخت و اظهار کرد: مومنان و نمازگزاران به استفاده هرچه بیشتر از این فرصت عظیم معنوی اهتمام داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی(ره)، افزود: شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و خانواده‌های معزز و مکرم آنان نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت و آرامش این مرز و بوم دارند و لذا دست اندرکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نهایت تلاش را داشته باشد.

امام جمعه اسالم اعطای نشان ذوالفقار به عنوان بالاترین نشان افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سردار سلیمانی با دستان مبارک مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: حاج قاسم سلیمانی شهید زنده و یادگار فرماندهان دوران دفاع مقدس است که یک‌تنه در مقابل جریان‌های تروریستی و تکفیری منطقه ایستاد و با نابودی حکومت خودخوانده داعش وعده صادق خود را محقق ساخت. بی‌تردید نشان ذوالفقار نماد رضایت و خشنودی ولی امر مسلمین از همه مجاهدان و شهدای مدافع حرم بود.

باقری در ادامه به انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله آیت‌الله آملی لاریجانی، تصریح کرد: سوابق طولانی در سطوح مختلف قضایی و آشنایی با همه زوایای قوه قضائیه و بهره‌مندی از تحصیلات حقوقی و تجربه در کنار فقاهت از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام رئیسی است.

وی حجت‌الاسلام رئیسی را نمونه بارز یک مدیر جهادی و طراز انقلاب اسلامی دانست که توانسته فعل «ما می‌توانیم» را در دوران مدیریت خود در آستان قدس رضوی به خوبی صرف کند و به اثبات برساند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: اکنون از رئیس جدید دستگاه قضا انتظار داریم براساس طرح پیشنهادی تحول قوه قضائیه و توصیه‌های هشت‌گانه مقام معظم رهبری در این راستا گامی موثر بردارد تا عدالت قربانی مصلحت نشود و مردم طعم شیرین عدالت را با برخورد قاطع و بدون تعارف با دانه‌درشت‌های مفاسد اقتصادی بچشند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان، خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح راه‌آهن و تحقق وعده‌های دولت گام دیگری در جهت پیشرفت استان باشد و گیلان را به جایگاه حقیقی آن برساند.

باقری خطاب به دولت و شخص رئیس جمهور، یادآور شد: دولت باید بداند کلید حل مشکلات در مذاکرات نیست و هیچ مذاکره و توافقی نتوانسته سایه جنگ را از سر کشور دور کند، بلکه حضور مردم و حمایت آنها از انقلاب پشتیبان کشور بوده است.

انتهای پیام

captcha