برترین دانش‌آموزان قرآنی عشایر منطقه جنوب كشور در تكاپوی رقابت
کد خبر: 3794168
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

برترین دانش‌آموزان قرآنی عشایر منطقه جنوب كشور در تكاپوی رقابت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسابقات منطقه‌ای دانش‌آموزان عشایر منطقه جنوب كشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله منطقه‌ای چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در بخش عشایر امروز، 9 اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

اشاره به استان‌های شركت‌كننده در مسابقات
در این دوره از مسابقات دانش‌آموزان عشایر برگزیده در مرحله آموزشگاهی از عشایر مناطق استان فارس، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و كرمان به رقابت پرداختند.
میثم رضازاده چگینی، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش عشایر فارس در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایكنا گفت: این مرحله از مسابقات تنها برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینكه آموزش و پرورش عشایر فارس، عشایر سایر استان‌های جنوب كشور را تحت پوشش خود دارد، گفت: در استان فارس 600 مدرسه ابتدایی و 23 مدرسه متوسطه اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایر وجود دارد.

مشاركت 4 هزار نفری دانش‌آموزان عشایر در مسابقات قرآن
رضازاده چگینی اظهار كرد: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات 4 هزار نفر از دانش‌آموزان عشایر استان شركت كردند كه 500 نفر از آنان به مرحله منطقه‌ای راه پیدا كردند كه از این تعداد 300 نفر دختر و 200 نفر پسر بودند.
وی از راهیابی 108 نفر از دانش‌آموزان به مرحله استانی خبر داد و گفت: مرحله استانی نیز در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد كه هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.
معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش عشایر فارس همچنین به رشته‌های این مسابقات اشاره كرد و گفت: این مسابقات در بخش‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا و احكام نماز برگزار شده است.
وی در پایان یادآور شد كه مراسم اختتامیه این مسابقات همین امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد كه در آن از برگزیدگان این مرحله تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام

captcha