انعقاد تفاهم‌نامه دارالقرآن بسیج و کانون‌های مساجد در همدان/ اجرای سرود هزار نفری در همدان
کد خبر: 3785263
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
برای اولین‌بار؛

انعقاد تفاهم‌نامه دارالقرآن بسیج و کانون‌های مساجد در همدان/ اجرای سرود هزار نفری در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان از انعقاد تفاهم‌نامه میان دارالقرآن سازمان بسیج و ستاد عالی کانون های مساجد در راستای هم‌افزایی بین تشکل‌های مسجدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه دارالقرآن بسیج و کانون‌های مساجد در همدان/ اجرای سرود هزار نفری در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا ناهیدی فر، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، دوشنبه، 8 بهمن ماه در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: نظام قدرتمند و پیشرو انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها و ناملایمات دشمنان خود توانسته به چهلمین ایستگاه خود برسد.
وی افزود: دشمن از ابتدا کار خود را با ترور افراد انقلابی آغاز نمود پس از آن با حضور در جبهه نظامی و جنگ 8 ساله مخالفت خود را با این نظام و انقلاب علنی نمود و اکنون نیز با تهاجم و ناتو فرهنگی از هیچ فتنه‌ای علیه این نظام فرو گذار ننموده است.
ناهیدی‌فر اضافه کرد: اکنون شاهد آن هستیم دشمن با تحریم‌های اقتصادی تلاش دارد تا ملت ایران را از ادامه فعالیت باز داشته و مردم را نسبت به نظام و انقلاب مأیوس نماید، اما به یاری خداوند و تلاش‌های رهبر فرزانه انقلاب، دشمن نتواسته در هیچ یک از اهداف خود موفق شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ابراز کرد: برنامه‌های این مجموعه امسال در 6 حوزه اجرایی خواهد شد، با توجه به تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه، توجه به حفظ حرمت این ایام در برنامه‌های فجر فاطمی لازم و واجب است.
ناهیدی فر ابراز کرد: با توجه به 40 سالگی انقلاب و اهمیت جایگاه والای آن در دین و آموزه‌های دینی از دیگر مواردی است که امسال مورد توجه این مجموعه قرار دارد و ایجاد شور و نشاط انقلابی و ناکام ماندن دشمنان در پروژه مایوس نمودن مردم و از اهداف دیگر این مجموعه در دهه فجر فاطمی است.
وی اظهار کرد: موج آفرینی برنامه و تأثیر گذاری در نسل 4 انقلاب، تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه قرآن، فرهنگ و ارزش‌های اسلامی توسط روحانیون، ائمه جماعات و سخنرانان مطرح و توجه ویژه به نشر و ترویج برنامه‌های مناسبتی فضای مجازی به صورت هدفمند برای استفاده از این تهدید به عنوان یک فرصت از دیگر اهداف این مجموعه در چهل سالگی انقلاب است.

ترویج فرهنگ مسجدمحوری و تعمیق بخشی بین مسجد در چهلمین سال انقلاب اسلامی
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: برای اولین بار همزمان ایام الله دهه فجر تفاهم نامه‌ای ما بین دارالقرآن سازمان بسیج و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منعقد شده است.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه از 12 بهمن ماه لغایت 22 همین ماه در مساجد دارای پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری استان اجرایی خواهد شد، افزود: فراهم نمودن شرایط لازم برای انس هر چه بیشتر مردم با قرآن، ترویج فرهنگ مسجد محوری و تعمیق بخشی بین مسجد، قرآن و مردم و هم افزایی بین تشکل‌های مسجدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی از اهداف مهم این تفاهم نامه است.
ناهیدی فر ابراز کرد: 40 مسجد منتخب مجری طرح هر یک 15 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد، همچنین برگزاری جشن انقلاب باحضور فعالین قرآنی پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 22 بهمن ماه از دیگر برنامه‌های این مجموعه به مناسبت دهه فجر است.

برگزاری پویش مردمی حفظ سوره فجر در همدان
از برگزاری پویش مردمی حفظ سوره فجر خبر داد و ابراز کرد: محفل انس با قرآن با رویکرد سواد آموزی قرآنی و تربیتی با محوریت حفظ سوره فجر، برگزاری مسابقات قرآن و قرائت دسته جمعی سوره فجر پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد استان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
این مقام مسئول بیان کرد: جوایز برندگان پویش مردمی حفظ سوره فجر، 5 کمک هزینه عتبات عالیات هریک به مبلغ 10 میلیون ریال، 40 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هرکدام به مبلغ 5 میلیون ریال و 40 کمک هزینه خرید کالای ایرانی هریک به مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء 30، قرائت تقلیدی و نقاشی در دو گروه سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود.

اجرای طرح هر مسجد یک خبرنگار در همدان
وی با بیان اینکه پایان دی ماه آخرین مهلت ثبت نام بوده است، اظهار کرد: این جشنواره ویژه فعالین قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌های رزن، تویسرکان، نهاوند، همدان و اسدآباد برگزار می‌شود، مرحله شهرستانی جشنواره مدها متان در همدان، 26 بهمن ماه برگزار خواهد شد
ناهیدی فر با اشاره به اینکه درسطح استان هزار و 106 نفر در این دور از جشنواره ثبت نام کرده‌اند، گفت: مرحله استانی این دور از جشنواره، نیمه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد، مرحله کشوری نیز اردیبهشت ماه سال 98، با حضور نفرات اول تا سوم رشته‌های مذکور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ابراز کرد: برای برگزاری این جشنواره پیش بینی صرف هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون ریال در مراحل مختلف می شود.
وی گفت: محوری‌ترین برنامه این مجموعه در ایام‌الله دهه فجر سال جاری، طرح سرود سراسری 40 هزار نفر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان سرود انقلاب است در کل کشور اجرایی خواهد شد، پیش بینی می‌شود 500 نفر در شهر همدان و در مجوع هزار نفر در استان 2 سرود انقلابی را در 12 بهمن ماه در محل مصلی‌های نماز جمعه هم آوایی داشته باشند.
این مقام مسئول از اجرای طرح هر مسجد یک خبرنگار در همدان خبر داد و گفت: فراخوان این طرح از نیمه دوم دی ماه در کانون‌های فرهنگی و هنری اعلام شد، در این دوره آموزشی یک روزه که در 27 دی ماه برگزار شد 50 نفر از علاقمندان عرصه رسانه با مباحث خبر نویسی و مطالب مرتبط آشنا شدند.

اجرای برنامه «چهلچراغ پیروزی انقلاب اسلامی» در همدان
ناهیدی فر عنوان کرد: نشست انقلاب به روایت هنر با تجلیل از 10 هنرمند استانی، و اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای بالغ بر 600 میلیون ریال به 44 کتابخانه استان و اهدا 3 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها به ارزش 450 میلیون ریال از دیگر برنامه های این مجموعه به مناسبت 40 سالگی انقلاب است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از اجرای برنامه «چهلچراغ پیروزی انقلاب اسلامی» با هدف هماهنگ سازی و شبکه سازی کانون‌هایی مساجد استان جهت بهره مندی هرچه بهتر از فضای مجازی جهت نشر و ترویج فعالیت های انقلاب خبر داد.
وی اظهار کرد: غباروبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم عزاداری فاطمی با دعوت از سخنرانان مطرح استانی و کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، علمی، کتابخوانی و مقاله نویسی با موضوع فاطمیه و دهه فجر، برپایی نمایشگاه فاطمی و عکس انقلاب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده درسطح کانون‌ها است.
ناهیدی فر از برگزاری کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری مراسم شب شعر، برگزاری یادواره شهدا، نشر و توزیع ویژه نامه‌های مناسبتی توسط فعالین 30 نشریه استان و هدایت محتوای تبلیغاتی برخی سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کانال و گروه‌های فضای مجازی توسط مدیران مساجد در ایام الله دهه فجر خبر داد.
وی با بیان اینکه 590 کانون در سطح استان فعال است گفت: از 590 کانون فرهنگی و هنری فعال استان 540 کانون سامانه بچه‌های مسجد خبر داد، این سامانه از سال 96 به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده است گفتنی است بالغ بر 23 هزار نفر در کانون‌های مساجد ثبت نام کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha