اجرای ۱۸۰ برنامه توسط کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر لرستان
کد خبر: 3784740
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

اجرای ۱۸۰ برنامه توسط کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از اجرای ۱۸۰ برنامه توسط کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با شعار محوری «افتخار به گذشته، امید به آینده» طی دهه فجر امسال خبر داد.

اجرای 180 برنامه توسط کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان امروز یک‎شنبه، هفتم بهمن در جمع خبرنگاران، از اجرای بیش‌ از 180 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی توسط کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با شعار محوری «افتخار به گذشته، امید به آینده» در طی دهه فجر امسال خبر داد.
وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با توجه به تقارن این دهه با ایام فاطمیه(س) برنامه‌های متنوعی را با نگاه به روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه‌زهرا(س) که بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است و نیز به‌منظور ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره) و معرفی شخصیت ایشان و 40 سالگی انقلاب و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان را برای دهه فجر امسال پیش‌بینی کرده است.
اجرای نمایش «سفر قطره» با موضوع مذهبی
محمدی گفت: برای دهه فجر بیش‌ از 180 برنامه ویژه کودکان و نوجوانان با توجه به روزشمار ایام، پیش‌بینی شده است که اجرای نمایش «سفر قطره» با موضوع مذهبی و متناسب با ایام فاطمیه(س)، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزار شهدای والامقام، ویژه‌برنامه «نقاشی خیابانی» و برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در روز 21 بهمن در همه مراکز از برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری استان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: در حال حاضر 26 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی در خرم‌آباد و بروجرد و هفت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت دارند.
وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اهداف کانون پرورش فکری بیان کرد و افزود: دراین دهه علاوه‌ بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی و معرفی کتاب‌های انقلاب و بحث و بررسی این کتاب‌ها، معرفی شخصیت‌ها و وقایع و ایام در همه مراکز فرهنگی کانون اجرا می‌شود.
محمدی اضافه کرد: هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر درهمه مراکز استان نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان کانون در معرض دید دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
برگزاری برنامه شعر فاطمی(س) در بروجرد
وی افزود: اجرای نمایش «جوجه طلا» در مرکز نورآباد، برگزاری ویژه‌برنامه شعر فاطمی(س) در مرکز شماره یک بروجرد، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری وادبی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول ایام دهه فجر توسط مراکز کانون در طول دهه فجر برگزار خواهد شد.
وی برگزاری همایش بزرگ کودک و نوجوان در پلدختر توسط کانون، تبلیغات اسلامی، ارشاد، آموزش و پرورش و سایر نهادها را از دیگر برنامه‌های ویژه در این ایام نام برد و گفت: ویژه‌برنامه‌های ایستگاه کارت پستال‌سازی با موضوع انقلاب در مرکز ازنا، ویژه‌برنامه ادبی «نامه‌ای به امام(ره)» در دورود، مسابقه داستان‌نویسی با عنوان «بر بال پروانه‌ها» در مرکز الیگودرز، مسابقه خوشنویسی 40 بیت از اشعار امام(ره) واحادیث حضرت فاطمه(س) در الیگودرز، قاب چله‌انقلاب (فضاسازی ایام پیروزی انقلاب به‌صورت نمایشگاه) در مرکز الشتر،غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، اجرای نمایش عروسکی در مدارس شهر و روستاهای سراسراستان و پخش فیلم‌ها وسرودهای انقلابی در مراکز، برگزاری مسابقه، برگزاری مسابقه کارت پستال‌سازی و کتاب‌سازی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی، ادبی و اجرای نمایش با موضوع فرار شاه و پیروزی انقلاب اسلامی در همه مراکز از دیگربرنامه‌های این ایام است.
حضور مراکز سیار در روستاها
محمدی به حضور مراکز سیار و اجرای برنامه‌های متنوع در روستاها اشاره کرد و گفت: برگزاری ایستگاه نقاشی، مسابقه، اهدای کتاب، نمایش فیلم، ساخت کاردستی، اجرای نمایش، اجرای سرود و برگزاری مسابقه عکاسی (کودک ازنگاه کودکان) در طول ایام دهه فجر وروز 22 بهمن خبرداد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: در روز راهپیمایی 22 بهمن مراکز کانون در سراسر استان در مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری برپا خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha