مروری بر دستاوردهای انقلاب/ از ترویج مكتب اهل بیت(ع) تا پایان دوره خان‌بازی
کد خبر: 3784672
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

مروری بر دستاوردهای انقلاب/ از ترویج مكتب اهل بیت(ع) تا پایان دوره خان‌بازی

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در تبیین برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت در حوزه‌های علمی مختلف، ترویج مكتب اهل بیت(ع)، پایان دوره خان‌بازی و خان و رعیت در روستاها و غیره را جزو این دستاوردها برشمرد.

محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین برخی از دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: ظهور و بروز انقلاب اسلامی موجب شد كه همه معادلات جهانی به هم خورد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما تنها انقلاب در جهان است كه جشن 40 سالگی خود را دارد برگزار می‌كند لذا دشمن در این زمینه برنامه‌ریزی‌های فراوانی كرده است.

تربیت مسلمانان و شیعیان
دوستدار با یادآوری اینكه نقش رسانه در انعكاس دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و كلیدی است، افزود: یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت مسلمانان و شیعیان بسیاری و ترویج مكتب اهل بیت(ع) در نقاط مختلف دنیا بود؛ به‌عنوان مثال شیخ زكزاكی، یكی از مسلمانان اهل تسنن كشور نیجریه به ایران می‌آید و با امام معاشرت می‌كند و شیعه می‌شود و وقتی به كشورش بازمی‌گردد 12 میلیون شیعه امیرالمؤمنین را تربیت می‌كند كه از این مدل‌ها و دستاوردها را فراوان داریم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه صدور انقلاب اسلامی به معنای واقعی بر روی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان بسیار تأثیرگذار بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ما در ابعاد مختلف دستاوردهای متعددی داشته است.

وجود 40 هزار مستشار خارجی 
وی یكی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را دستیابی به عزت و استقلال كشورمان دانست و گفت: پیش از انقلاب به ما به‌عنوان یك كشور وحشی نگاه می‌كردند كه عهدنامه‌های مختلف تركمانچای و گلستان گواهی بر این ادعا بود؛ 40 هزار مستشار خارجی در كشورمان حضور داشتند كه حقوق آنان از حقوق كل ارتش شاهنشاهی بیشتر بود.
دوستدار با بیان اینكه امروز تكیه به توان داخلی داشته و استقلال داریم در حالی كه پیش از این ما یك كشور وابسته بودیم، گفت: ملت ایران امروز برخلاف همه مشكلاتی كه دارند، قدرشناس نعمت بزرگ انقلاب اسلامی خود هستند.

رشد اقتصادی
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: امروز در منازل مردم رشد اقتصادی را مشاهده می‌كنیم به طوری كه كمتر خانه‌ای است كه تلویزیون رنگی نداشته و یا همه اعضای خانواده تلفن همراه نداشته باشند و این نشان می‌دهد كه رشد اقتصادی ‌میان خانوارهای ایرانی رخ داده است؛ البته درست است كه مشكلات اقتصادی وجود دارند، اما وضع رشد ما قابل توجه بوده است كه باید قدرشناس آن باشیم.

آمار طلاق و خودكشی
وی همچنین به وضعیت جامعه ایران اشاره كرد و گفت: كشور ما جزو 10 كشور دنیاست كه آمار طلاق در آن كمترین است؛ البته ما به سبب حكومت اسلامی دوست داریم به موقعیتی برسیم كه حتی یك طلاق هم در كشور نداشته باشیم اما به واسطه انقلاب اسلامی ما كمتر میزان طلاق را نسبت به سایر كشورها دارا هستیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: همچنین طبق تحقیقات علمی انجام شده است ما جزو كشوهایی هستیم كه آمار خودكشی در آن جزو كمترین‌های دنیاست.

‌جزو كشورهای برتر دنیا هستیم 
دوستدار با بیان اینكه این‌ها جزو دستاوردهای جدی انقلاب اسلامی است، گفت: پیش از انقلاب اعتماد به نفس ‌میان ایرانیان بسیار پایین بود و توان تولید را در خود نمی‌دیدند اما به لطف خدا و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب كه پرچم‌دار دفاع از كارهای علمی هستند، امروز ما در هر حوزه‌ای اعم هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین و غیره كه وارد شده‌ایم جزو كشورهای برتر دنیا هستیم.
وی گفت: همچنین امروز در حوزه پزشكی حرف‌های جدی در كشور داریم؛ قبل از انقلاب همیشه پزشكان از كشورهای منطقه جنوب غرب آسیا به كشورمان می‌آمدند اما امروز نه تنها پزشك صادر می‌كنیم بلكه تبدیل به قطب پزشكی منطقه خاورمیانه در بخش‌های مختلف به خصوص پیوند اعضا شده‌ایم.

رسانه‌ها و دستاوردهای انقلاب 
دوستدار با تأكید بر اینكه از زمان انقلاب اسلامی سرعت پیشرفت علم و تولیدات علمی افزایش پیدا كرده است كه سرعت آن هم بالاتر از سرعت متوسط جهانی است، گفت: این‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی است كه رسانه باید آن‌ها را با زبان مستدل و منطقی بیان كند تا جوان امروز ما قدر انقلاب را بداند.

برخی مسئولان می‌خواهند به دوران خان‌بازی بازگردند
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز همچنین یادآور شد:‌ پیش از انقلاب در روستاهای ما یك خان بوده و همه رعیت؛ اما دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی این بود كه دوره خان‌بازی تمام شد و همه امروز برای خود خان هستند گرچه امروز مشاهده می‌كنیم كه برخی از مسئولان ما می‌خواهند به همان دوره خان‌بازی برگردند و می‌گویند جهان دهكده است و یك كدخدا دارد و بقیه رعیت هستند.
وی با تأكید بر اینكه ما انقلاب كردیم كه دوران كدخدایی و خان بازی را تمام كنیم، گفت: دستاوردها بسیار زیاد است البته غفلت‌هایی هم داشتیم كه باید به آن توجه كنیم و برای رفع آن‌ها باید تلاش كنیم تا بتوانیم كارهای شایسته دیگری كه این مردم مستحق آن هستند برای آن‌ها انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha