دعوت فرمانده بسیج مستضعفین از نخبگان برای جریان‌سازی قرآنی
کد خبر: 3780084
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰

دعوت فرمانده بسیج مستضعفین از نخبگان برای جریان‌سازی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه رمز بقای جامعه در شکل‌گیری رفتار قرآنی جامعه است، گفت: از همه اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید و دغدغه‌مندان قرآنی دعوت می‌کنیم که بیایید تا یک جریان قرآنی را راه‌اندازی کنیم.

دعوت فرمانده بسیج مستضعفین از نخبگان برای جریان سازی قرآنی

به گزارش ایکنا، روز گذشته 18 دی‌ماه سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیرامون فعالیت‌های قرآنی بسیج و دیدار و گفت‌وگو کردند.
در بخشی از این دیدار، سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج، این نهاد را به مثابه یک اقیانوس تعریف کرد و گفت: بسیج نه تنها در مسائل فرهنگی و قرآنی بلکه در هر حوزه که انقلاب اسلامی نیاز دارد، در نقش برطرف کننده مسائل ورود می کند.
وی افزود: در مسیر جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در بسیج تلاش‌های خوبی صورت گرفته، اما فاصله برای رسیدن تا شرایط مطلوب زیاد است. با توجه به ظرفیت عظیم موجود در جامعه اسلامی باید پاسخگو باشیم.
غیب‌پرور با اشاره به اینکه باید جایگاهی که به دست آمده و فاصله آن با جایگاه ایده‌آل احصاء شود، تصریح کرد: با توجه به سرمایه انسانی مؤمن و انقلابی که وجود دارد، اما در حال حاضر کم‌کاری‌هایی در این حوزه صورت گرفته است که باید از ظرفیت‌ها برای برطرف شدن این کمبودها استفاده کنیم.
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه رمز بقای انقلاب اسلامی، رفتار قرآنی جامعه است، افزود: اگر اشکالاتی در برخی عرصه‌ها دیده می‌شود، به خاطر کم‌کاری‌هایی است که در عرصه فعالیت‌های قرآنی رخ داده است.
غیب‌پرور با اشاره به اینکه در حوزه جریان‌سازی قرآنی در بسیج از همه اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید و دغدغه‌مندان قرآنی دعوت می‌کنیم که بیایید تا یک جریان قرآنی را راه‌اندازی کنیم، گفت: حفظ قرآن برای ما بسیار اولویت دارد و بسیج به دنبال تربیت حافظان قرآنی مؤمن، انقلابی و پای کار است. اگر انقلاب اسلامی بخواهد به حیات مبارکش ادامه دهد، راهی نداریم جز اینکه تربیت قرآنی شکل بگیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجموعه دارالقرآن بسیج، یک برنامه متقن و دقیق برای آینده با اهداف مشخص و سال به سال تهیه شده است که قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از ارکان اصلی آن به حساب می‌آید و این اتفاق از باقیات و صالحات بسیج خواهد بود.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی جیحونی، معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین و محمد ذوالفقاری، رئیس دارالقرآن بسیج کشور حضور داشتند، پیرامون مباحث قرآنی با موضوع جایگاه برنامه‌های قرآن در راستای اعتلای سازمان بسیج مستضعفین بحث و تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخشی از صحبت‌های خود در این دیدار به جایگاه بسیج در جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در راستای عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری مطالبی را بیان کرد.
در ادامه معاون تعلیم و تربیت توضیحاتی پیرامون برنامه‌های قرآنی با رویکرد تربیتی که در حال حاضر به اجرا در آمده است، توضیحاتی را ارائه داد.
همچنین محمد ذوالفقاری، مسئول دارالقرآن بسیج نیز به بیان بخشی از فعالیت‌های قرآنی سازمان بسیج مستضعفین که بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری طراحی شده است، پرداخت.

انتهای پیام 

captcha