برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج همدان در دهه فجر
کد خبر: 3778976
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج همدان در دهه فجر

گروه مسابقات ــ مرحله استانی بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج استان همدان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج همدان در دهه فجر

عباس ابراهیمی، مسئول دارالقرآن بسیج استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله ناحیه‌ای بیست‌وششمین دوره مسابقات بسیج در آذرماه، گفت: برگزیدگان این مسابقات در بخش‌ها و رشته‌های مختلف برای حضور در مرحله استانی معرفی شده است.
وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی این مسابقات در دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: مرحله ناحیه‌ای جشنواره قرآنی بسیج امسال در استان همدان تنها در دو ناحیه و با حضور حدود 400 شرکت‌کننده برگزار شد.
ابراهیمی با اشاره به تجلیل برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای، اظهار کرد: علاوه بر جشنواره قرآن و عترت طرح صراط نیز در نواحی مختلف در حال اجراست که در آن طرح حدود 600 نفر حضور دارند.
مسئول دارالقرآن بسیج استان همدان همچنین در مورد سطح فعالیت‌های قرآنی بسیج در استان همدان، بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی بسیج استان همدان در سطح کشور از سطح نسبتاً خوبی برخوردار است، به طوری که در سال‌های گذشته شاهد کسب رتبه‌های ممتازی از سوی نمایندگان این استان در جشنواره کشوری بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه رشد فعالیت‌های قرآنی بسیج در استان بیشتر در زمینه حفظ قرآن بوده است، گفت: در بخش قرائت نیز شاهد رشد فعالان این عرصه بوده‌ایم، اما در حال حاضر از سطح متوسطی برخودار است.
یادآوری می‌شود، بیست‌وششمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ جزء 30، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم خواهد بود.
همچنین در بخش عترت نیز شاهد برگزاری مسابقات در رشته‌های اذان، احکام، دعاخوانی، مداحی و سخنرانی خواهیم بود.

انتهای پیام 

captcha