بیان استانداردهای خانواده اسلامی در سلسله جلسات «خانواده آرمانی»
کد خبر: 3778634
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
خانه فرهنگ شهید ملکان برگزار می‌کند؛

بیان استانداردهای خانواده اسلامی در سلسله جلسات «خانواده آرمانی»

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس خانه فرهنگ شهید ملکان از برگزاری سلسله جلسات خانواده آرمانی با رویکرد بهره‌گیری از آموزه‌های دینی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ منوچهر مختاریان، رئیس خانه فرهنگ شهید ملکان با اعلام این خبر، بیان کرد: خانواده برتر از نظر اسلام، اركان شايسته و منطبق با استانداردهای اسلامی دارد كه مناسبات و روابطی منطبق با آموزه‌های دينی بر آنها حاكم است که خروجی چنين خانواده‌ای انسان‌‌هايی شايسته و اثرگذار برای ساختن جامعه ايده‌‌آل اسلامی است.
وی یکی از معضلات فرهنگی جامعه را عدم آگاهی خانوده‌ها به‌ویژه نسل جوان نسبت به ویژگی‌ها و مختصات یک خانواده آرمانی اسلامی دانست و افزود: تمسک به قرآن و دستورات تربیتی اسلامی می‌تواند زیباترین توصیف‌ها، مستدل‌ترین تبیین‌ها و بهترین راهکارها در بهینه‌سازی نظام و خانواده در آموزه‌های دینی اسلام باشد.
رئیس خانه فرهنگ شهید ملکان عنوان کرد: طرح مسائل کاربردی از زندگی روزمره، پرداختن به جزئیات به ظاهر ساده اما بسیار تأثیرگذار در روابط خانوادگی و اجتماعی، مطرح کردن برخی مشکلات بزرگ رفتاری که امروز بزرگان علم روانشناسی در پی یافتن راه‌حلی برای آن هستند و ارائه‌ راه‌حل‌‌های علمی از زبان آیات و روایات و مکتب غنی اهل بیت(ع) آن هم با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم، از ویژگی‌های این سلسله جلسات است.
وی گفت: این برنامه یکشنبه‌های هر هفته از ساعت 15 تا 16:30 به کارشناسی فاطمه نعمتی ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به آدرس اتابک، منصور شرقی، کوچه شهید صدقی، کوچه طهماسبی، خانه فرهنگ شهید ملکان مراجعه کنند.
فاطمه سرور
انتهای پیام

captcha