اجرای 188 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه گیلان
کد خبر: 3763792
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

اجرای 188 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه گیلان

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ۱۸۸ پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه در حال اجراست، گفت: مردم گیلان ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح «مودت» به بقاع متبرکه کمک کردند.

اجرای 188 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در همایش یاوران وقف صومعه سرا که در آستان سیدجعفر آقای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف از مصادیق بارز خیرات و مبرات است؛ علاقه مردم در حوزه دین و اهل بیت مثال زدنی است که یکی از مظاهر بروز آن عمل به وقف است.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: اگر وقف در جامعه نهادینه و اجرایی شود تحول بزرگی در جوامع اسلامی و انسانی در عرصه‌های درمانی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سنت وقف رونق خوبی داشته اما باز هم از ظرفیت وقف در تحول جامعه استفاده نشده است، گفت: از اول انقلاب تا سال ۹۰، ۱۸۴وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده اما در دهه ۹۰، بیش از ۲۰۰ وقف جدید در گیلان داشتیم. سال گذشته در راستای اجرای نیات واقفین یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ۹۴۱ بقعه متبرکه در استان داریم، گفت: ۱۸۸ پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه در حال اجراست؛ مردم گیلان ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح «مودت» به بقاع متبرکه کمک کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای طرح وقف مشارکتی در سراسر کشور، تصریح کرد: سازمان اوقاف به دنبال تولی گری نیست بلکه به دنبال ترویج فرهنگ وقف است. اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه می‌توانند به صورت مشارکتی مجری یک وقف جدید در هر سال باشند و نیت وقف را طبق نیاز روز یا انجام امور همان مسجد و بقعه قرار دهند.

در ادامه حجت‌الاسلام جلالی، امام جمعه گوراب زرمیخ با بیان اینکه وقف تنها به وقف مال ندارد، گفت: باید تلاش کنیم عمر خود را برای تبلیغ دین اسلام وقف کنیم زیرا وقتی به سیره ائمه دقت می‌کنیم می‌بینیم عمرشان سراسر صرف تبلیغ دین بوده است لذا هر کس در هر جایی که قرار گرفته باید مبلغ دین باشد.

امام جمعه گوراب زرمیخ با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب مظهر صرف عمر در راه دین هستند، گفت: مسلمان حقیقی باید دغدغه جامعه و دین و جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام جلالی، وقف را مظهر نوعدوستی و انسان دوستی دانست و اظهار کرد: واقف با عمل به سنت حسنه وقف، آرامش به جامعه تزریق می‌کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۲۵ نفر از خیران، اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد و همچنین یاوران وقف شهرستان صومعه سرا تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha